استان اردبیل نیاز ضروری به اجرای طرح لایسیمتری به عنوان یکی از راهکارهای کاهش خسارت در بخش کشاورزی دارد.
کد خبر: ۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰ 27 January 2015
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری اردبیل در جلسه کارگروه اقتصادی استان گفت: استان اردبیل نیاز ضروری به اجرای طرح لایسیمتری به عنوان یکی از راهکارهای کاهش خسارت در بخش کشاورزی دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا ، ارژنگ عریزی تصریح کرد: با توجه به این که استان اردبیل با کمبود آب و کاهش بارش بارندگی روبرو است اجرای این طرح از ضروریات است که می تواند بخشی ازخسارت وارده را در بخش کشاورزی کاهش دهد.
عزیزی افزود: با برنامه ریزی مطلوب می توانیم شرایط نامناسب جوی آب و هوا در استان راهنگام بروز حوادث و خشکسالی مدیریت کرده و با انجام اقدامات پیشگیرانه از وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی جلوگیری کنیم .
وی با اشاره به این که با تغییر الگوی کشت و اصلاح آبیاری می توان از مصرف زیاد آب صرفی جویی کرد خاطر نشان کرد: ما بیش ترین کم آبی در دشت های اردبیل روبرو هستیم و اگر در مصرف آب صرفه جویی و قناعت نکنیم با مشکلات زیادی در کشت محصولات کشاورزی به ویژه سیب زمینی مواجه خواهیم شد که بایستی مردم و کشاورزان منطقه در مصرف آب و استفاده بهینه ازاین منابع حیاتی گام های موثرتری بردارند.
عزیزی ادامه داد: دستگاه های ذی ربط از جمله سازمان جهادکشاورزی باید با برنامه ریزی دقیق و مطالعات لازم در جهت تعیین کشت جایگزین دردشت اردبیل اقدام و راهکارهای عملی خود را برای کاهش خسارت ناشی از خشکسالی و مقابله با کمبود آب ارایه دهند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی وبین الملل استانداری دربخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : دستگاه های اجرایی به عنوان مالک فرآیند بایستی در صدور مجوزها و به ثمر نشستن طرح ها تا مرحله بهره برداری موضوع را پیگیر و بخش خصوصی یا سرمایه گذاران را در این راستا همراهی کنند و همکاری های لازم را در جهت رشد و شکوفایی منطقه داشته باشند.
سپس در ادامه این جلسه تنی چند از مدیران دستگاه های اجرایی استان گزارشی از وضعیت بارندگی در سالجاری و اقدامات و برنامه های انجام یافته درخصوص حفظ و توسعه پرورش شتر دو کوهانه در استان و مبارزه با خشکسالی ارایه دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار