حجت الاسلام ماندگاری:
تابناک: رییس موسسه روایت سیره شهدا گفت: هیچ کس زمان ظهور را نمی داند اما امیدواریم اتفاقات امروز جهان نظیر کشتار عظیم منی همان علائم ظهور باشند، گرچه تکلیف ما بیان علائم ظهور نیست، ما باید قواعد ظهور را بیان کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 24 October 2015

به گزارش تابناک اصفهان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، شامگاه گذشته در مراسم هیئت انصار الحسین(ع) اظهار داشت: حضرت عباس(ع) یاور واقعی امام زمانش بود، عبیدالله ابن حر یاور واقعی امام عصر خود نبود، امام او را دعوت به دفاع از حق و اسلام کرد اما او نیامد، به امام گفت نروید!

وی ادامه داد: یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا نیکوکار ترین و با وفاترین افراد در قبل و بعد تاریخ بودند و دومی نداشتند، کسی که خمس نمی دهد یا کسی که چشم چرانی می کند نمی تواند یار امام(ع) باشد، امام زمان(ع) مدافع می خواهد، امروز برخی به مدافعین حرم زینب(س) نیش می زنند که این ها پول می گیرند.

رییس موسسه روایت سیره شهدا بیان داشت: هیچ کس زمان ظهور را نمی داند اما امیدواریم اتفاقات امروز جهان نظیر کشتار عظیم منی همان علائم ظهور باشند، گرچه تکلیف ما بیان علائم ظهور نیست، ما باید قواعد ظهور را بیان کنیم.

وی با تأکید بر اینکه قواعد ظهور همان صفات مومنین است، افزود: بسیاری از آیات قرآن نشان دهنده قواعد ظهور است، اگر به قواعد ظهور عمل کنیم از دنیا هم که رفته باشیم با ظهور امام زمان(عج) از قبر خود بیرون می آییم.

کارشناس برنامه سمت خدا بیان داشت: گاهی برای دریافت نعمت مانع وجود دارد، گاهی مانع یگ کناه کوچک است که ما از آن غافل هستیم، یک لقمه حرام، موسیقی حرام، آزردن پدر و مادر، هر کدام از این ها می توانند یک مانع باشند.


امام حسین (ع) به دنبال عاقبت به خیری مردم بود

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: هر کدام از یاران امام که شهید شدند چهره امام حسین(ع) گشاده می شد، چرا که یکی دیگر از یاران و عزیزانش سقوط نکرد و منحرف نشد و تن به ذلت دشمن نداد.

وی ادامه داد: اما وقتی خبر شهادت حضرت ابوالفضل(ع) را به امام(ع) دادند چهره امام در هم شکست شد چرا که حضرت نگران انحراف عباس(ع) نبود، امام حسین(ع) با همه غصه ای که برای یارانشان می خوردند به خاطر ثابت قدمی و عاقبت خیری یارانشان نشاط ویژه در چهره شان وجود داشت؛ در طول تاریخ بسیاری از یاران اولیای الهی در دقیقه 90 مجذوب شیطان شده و از راه به بیراهه کشیده شدند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: وقتی خبر مرگ ذبیر را به امیرالمؤمنین(ع) دادند، حضرت ناراحت شدند چرا که ذبیر عاقبت به خیر نشد، کسی که شمشیرش خدمات فراوانی به اسلام کرده بود عاقبت مجذوب دنیا شد، امام حسین(ع) هم نگران اصحاب خود بودند که عاقبتشان مثل آن هایی که در راه کربلا به تدریج برگشتند و یا در عاشورا کم آوردند، نشود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار