شهردار اردبیل گفت: در قالب تفاهمنامه‌ای که با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به امضا رسانده‌ایم در تلاش هستیم تا معتادان متجاهر را در اردبیل جمع‌آوری کرده و نسبت به سر و سامان دادن آنها اقدام کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 22 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان صبح امروز در نود و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: یکی از منکراتی که جامعه ما را به شدت تهدید می‌کند بحث مصرف مواد مخدر و افراد آلوده به این مواد افیونی است که شهرداری در راستای وظیفه فرهنگی و اجتماعی خود باید تلاش کند تا تاثیرگذاری این منکر در جامعه به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه شهرداری به عنوان یک نهاد در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه و رسالت واقعی دارد، گفت: ما نمی‌توانیم وظایف شهرداری را در این حوزه از سایر مسئولیت‌های عمرانی تفکیک کرده و یا جدا کنیم در حالی که همه باید به ارتقای سلامت و توانمندسازی شاخصه‌های محیط سالم تربیتی در خانواده توجهی جدی داشته باشیم.

شهردار اردبیل با بیان اینکه در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر و توجه به انسجام کانون خانواده ما با درک آسیب‌ها و خطراتی همچون گسترش مصرف مواد مخدر و اعتیاد سعی‌مان بر این است تا یک پیشگیری واقعی را در این راستا انجام دهیم، افزود: تلاش واقعی و جدی بر این است تا با همراهی سایر دستگاه‌های دخیل در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سلامتی جامعه بکوشیم تا اسباب یک زندگی سالم و راحت و کم دغدغه برای هموطنان فراهم آید.

لطف‌اللهیان بیان کرد: حفظ و ارتقای سلامتی شهروندان یکی از وظایف ذاتی شهرداری است و ما در کنار مدیریت شهری و فعالیت‌های عمرانی باید حافظ جسم و جان مردم باشیم چراکه هر چقدر شهروندان ما سالم و بانشاط باشند قطعا سیما و منظر شهری نیز جذاب‌تر و زیباتر خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: حقیقت زیبایی یک شهر در ساختمان‌های زیبا، نماهای جذاب و ظواهر خوش آب و لعاب نیست بلکه حقیقیت زیبایی یک شهر در سلامتی شهروندان و حفظ جان و ارتقای تندرستی آنهاست که قطعا ما نیز در این راستا رسالتی بر عهده داریم که باید به شکل واقعی انجام دهیم.

شهردار اردبیل وجود برخی از افراد معتاد در سطح شهر و جلوه نامناسب از حضور آنها را در مکان‌های مختلف بیان کرد و ادامه داد: اصلا در شان پایتخت حسینیت نیست که در نمایش چهره فرهنگی و اجتماعی از شهر ما وجود افراد معتاد و آلوده به مواد مخدر را شاهد باشیم که در گوشه و کنار نشسته و به نازیبایی سیمای شهری کمک کنند.

لطف‌اللهیان عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر ما تا آخر سال در قالب تفاهمنامه‌ای که با دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به امضا رسانده‌ایم تلاشمان بر این است تا 180 میلیون تومان صرف جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر کنیم تا با عقد قرارداد با بخش خصوصی زمینه نگهداری آنها فراهم آید.

وی گفت: البته این کار با هماهنگی دادستان اردبیل انجام خواهد شد و تلاش جدی بر این است تا بتوانیم زمینه جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر را در یک فضای مناسب فراهم کنیم.

شهردار اردبیل افزود: البته در تفاهمنامه به ظرفیت 100 نفر در این حوزه تاکید شده اما ما هیچگونه محدودیتی را با همکاری سایر نهادها نخواهیم داشت و سعی‌مان بر این بود تا با جمع‌آوری این افراد معتاد به بهبود سیمای شهری و ارتقای سلامتی جامعه کمک کنیم.

لطف‌اللهیان با قدردانی از همراهی خوبی اعضای شورای شهر در بیان مطالب و حساسیت روی موضوع یادآور شد: برای ما اصل موضوع دارای اهمیت است و نباید روی کلمات و یا مسائل مطرح شده در تفاهمنامه وارد برخی مسائل شویم بلکه بهتر است اصل اقدام و حرکت موثر در این زمینه را ارزشمند تلقی کرده و در راستای جمع‌آوری معتادان متجاهر وارد کار شویم.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: نباید با پرداختن به برخی از مسائل پیرامونی و حاشیه‌ای اصل موضوع در جمع‌آوری معتادان و کمک به سلامتی و ارتقای حیات شهروندان مورد بی‌توجهی قرار گیرد چراکه شهرداری اردبیل وظیفه خود می‌داند که در این زمینه با شایستگی و تلاش فراگیر اقدامات موثر و سازنده‌ای را انجام دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار