مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از راه‌اندازی و احیای رصدخانه نجوم چغاسبز ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵ 17 April 2024
فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، بیان داشت: استان ایلام، جزو یکی از ۳ استان‌های کشور است که رصدخانه دارد.
 
وی افزود: مرکز رصدخانه نجوم که یکی از مراکز خوب و علمی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است، متأسفانه نزدیک به ۱۳ سال تعطیل بوده است و به همت دولت کار و کرامت و کمک‌های استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و امام جمعه ایلام، بعد از مدت‌ها احیا شد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان نوجوان استان ایلام ‌ادامه داد: این رصدخانه با مبلغ بیش از یک میلیارد تومان احیا شده است و تعمیرات اساسی و عمرانی در سال ۱۴۰۲ در این رصدخانه انجام شده است.
 
رستگار خاطرنشان کرد: همچنین ۲ میلیارد تومان بودجه نیز برای تجهیزات پیشرفته رصدخانه و آسمان‌نما تعیین شده است و یک گروه تخصصی از دانشگاه فردوسی مشهد کار خود را شروع کرده و در حال تجهیز این مرکز هستند، این مرکز اواخر اردیبهشت افتتاح می‌شود.
 
وی تصریح کرد: موقعیت مکانی این مرکز در چغاسبز است و با توجه به اینکه این منطقه جزء مناطق حاشیه‌نشین است، به هر حال یکسری آسیب‌های اجتماعی در این محله کم برخوردار بیشتر وجود دارد.
 
مدیر کانون پرورش فکری ایلام اظهار داشت: افتتاح این مرکز علمی می‌تواند تاثیراتی بر روی این موضوع داشته باشد چون مردم آن منطقه بهتر می‌توانند از آن استفاده کنند.
 
وی بیان کرد: صفر تا ۱۰۰ این مرکز هم از لحاظ عمرانی و هم از لحاظ تجهیزات پیشرفته را احیا می‌کنیم، این یک اتفاق و نوید خوب در حوزه کودکان و نوجوانان بوده است و برای اوقات فراغت بچه‌ها بسیار مناسب است.

رصدخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با مساحت ۲۵۰ متر و زیربنای ۲۰۰ متر در سال ۱۳۷۵ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۷ شروع به کار کرده است ولی قریب به ۱۳ سال است که به دلایل مختلف این رصدخانه تعطیل بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار