بهره برداری مرحله نخست راه آهن رشت - بندرکاسپین به زودی
کد خبر: ۱۱۶۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷ 14 April 2024

استاندار گیلان از تکمیل مرحله نخست راه‌آهن رشت - بندرکاسپین خبر داد.استاندار گیلان از تکمیل مرحله نخست راه‌آهن رشت - بندرکاسپین خبر داد.استاندار گیلان از تکمیل مرحله نخست راه‌آهن رشت - بندرکاسپین خبر داد.استاندار گیلان از تکمیل مرحله نخست راه‌آهن رشت - بندرکاسپین خبر داد.استاندار گیلان از تکمیل مرحله نخست راه‌آهن رشت - بندرکاسپین خبر داد.

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از روند ساخت راه‌آهن رشت - بندرکاسپین گفت: با تلاش‌های و پیگیری‌های انجام شده، مرحله نخست راه‌آهن رشت - بندرکاسپین آماده بهره‌برداری است و‌مرحله دوم آن که شامل افزایش ظرفیت بارگیری و تعداد واگن ها است نیز به زودی تکمیل خواهد شد.

استاندار گیلان امروز در بازدید از روند ساخت راه‌آهن رشت- بندرکاسپین مسیر منطقه آزاد انزلی تا ایستگاه پیربازار را با استفاده از واگن «درزین» طی و در این مسیر با مسئولان متولی و کارشناسان این طرح گفت و گو کرد.

استاندارگیلان همچنین پس از بازدید این پروژه مهم ملی در جمع خبرنگاران حضور یافت .
دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم به تعهدات خود در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی و زیرساختی عمل می‌کند، گفت : وعده داده بودیم که پروژه هشت کیلومتر آزادراه منجیل - رودبار و راه‌آهن رشت-بندرکاسپین را قبل از پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسانیم که خوشبختانه آزادراه منجیل- رودبار هفته آخر اسفند زیر بار ترافیک رفت.

وی با اشاره به تکمیل مرحله نخست راه‌آهن رشت - بندرکاسپین افزود: مرحله نخست این راه‌آهن آماده بهره‌ برداریست و‌مرحله دوم شامل افزایش ظرفیت بارگیری و تعداد واگن است که به زودی تکمیل می‌شود.

دکترعباسی با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان در آینده نزدیک گفت: تمامی مراحل ساخت راه‌آهن رشت - بندرکاسپین از جمله مسائل ایمنی، امنیت ریل‌ها و واگن‌ها راستی آزمایی شده و آماده بهره‌برداری است.
وی تصریح کرد: این طرح مهم که نقش بسزایی در توسعه گیلان و تبادلات تجاری ایران اسلامی دارد در سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور به گیلان افتتاح خواهد شد.

استاندار با بیان اینکه هدف بعدی دولت سیزدهم افتتاح راه‌آهن رشت - آستارا است، تصریح کرد: در اجرای پروژه راه آهن رشت - آستارا بسیار در افزایش ترانزیت کالا به کشورهای حاشیه خزر، عضو اتحادیه جهانی شانگهای و اوراسیا کمک می‌کند از این رو دولت در تلاش است این طرح با کمترین خسارت به اراضی کشاورزی و عرصه‌های در اختیار مردم انجام شود.

پروژه راه آهن رشت - کاسپین - انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت و آخرین قسمت از کریدور جنوب به شمال است که در تجارت کشور، منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و اوراسیا تحولی بزرگی ایجاد می کند.

عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت- کاسپین در سال ۹۸ آغاز شد؛ اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار