مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای جمع آوری زکات فطریه و کفارات مردم ۵۰۰ پایگاه تدارک دیده شده که ۲۷۳ پایگاه متعلق به این نهاد است.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳ 09 April 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، قباد مبشری ، در جلسه شورای زکات استان که با موضوع زکات فطریه در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد، گفت: کمیته امداد در ماه مبارک رمضان دو مبحث اساسی را در دستور کار خود دارد که یکی اطعام مهدوی و دیگری حامی یابی برای ایتام است.

وی افزود: در همین خصوص در مجموع ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم و افطاری ساده و ۹۸۵ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۲۷ میلیارد تومان از ابتدای ماه مبارک رمضان تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

مبشری در خصوص حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین گفت: در ماه مبارک رمضان امسال سه هزار حامی جدید به حامیان ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در پایان ماه مبارک رمضان، دریافت و جمع آوری زکات فطریه، کفارات و نذورات مردم مؤمن و خداجو جهت کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان جامعه است.

مبشری در خصوص جمع آوری زکات فطریه و کفارات مردم نیکوکار در محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر، گفت: به همین منظور ۵۰۰ پایگاه شامل صندوق‌های مختص جمع آوری زکات فطریه و کفارات و ۵۶ دستگاه کارت خوان در سطح استان تدارک دیده شده است.

وی تأکید کرد: علاوه بر پایگاه‌های جمع آوری زکات فطریه مردم خیر و نیکوکار می‌توانند از طریق کد #۰۷۴*۸۸۷۷* و شماره کارت‌های مجازی اعلام شده از طریق ادارات کمیته امداد فطریه و کفارات خود را به نیازمندان کمیته امداد اهداء کنند.

مبشری تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال توسط کمیته امداد برای پرداخت زکات فطریه تدارک دیده شده است، بحث پرداخت زکات فطریه از طریق دستگاه‌های کارت خوان نانوایی‌ها است که مردم می‌توانند از این طریق فطریه و کفارات خود را برای نیازمندان هزینه کنند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعداد ۷۲ هزار پاکت مخصوص فطریه و کفارات نیز برای توزیع بین مردم در سطح مناطق استان تدارک دیده شده است.

وی گفت: بنرمخصوص شماره حساب به تفکیک (زکات فطریه عام، فطریه سادات، کفاره عمد و غیرعمد) در محل پایگاه‌ها برای آگاهی مردم مؤمن و خداجو نصب می‌شود.

مبشری بیان کرد: براساس نرخ اعلام شده در استان کهگیلویه و بویراحمد میزان زکات کهگیلویه و بویراحمد بر پایه‌ی گندم ۶۰ هزار تومان، بر پایه‌ی برنج ۱۸۰ هزار تومان است.

وی ضمن دعوت از هم‌وطنان سخاوتمند برای مشارکت در امر خداپسندانه کمک به نیازمندان، گفت: کمیته امداد آماده دریافت زکات فطریه و کفارات مردم نیکوکار برای کمک به نیازمندان این نهاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار