مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: تجلی حضور مردم در اقتصاد را می‌توانیم در بخش تعاون شاهد باشیم.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸ 08 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان، صبح امروز ۲۰ فروردین در دیدار با اعضای هیئت مدیره اتاق تعاون استان گفت: در اولین رویداد سیاسی سال ۱۴۰۳ (راهپیمایی روز قدس) شاهد جهش حضور مردم بودیم.

وی با بیان اینکه در شعار سال جاری تاکید بر مردم پایه بودن شعار است، بیان داشت: در کشور ما مردم همواره حضور تاثیر گذار و تعیین کننده‌ای داشته اند.

وی افزود: در بخش اقتصادی تجارب موفق و ناموفقی را داشته ایم از جمله اینکه در اجرای خصوصی سازی نتوانستیم به طور کامل منویات رهبری را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه تجلی خصوصی سازی را باید محول به شرکت تعاونی‌ها داشته باشیم، عنوان کرد: تجلی حضور مردم در اقتصاد را می‌توانیم در بخش تعاون شاهد باشیم.

وی با اشاره به این که از تعاونی‌ها به دلیل عملکرد نامطلوب برخی از آن‌ها به عنوان فرایند‌های مطول و به نتیجه نرسیدن یاد می‌کنند، تصریح کرد: تعاونی‌ها به سمت سرمایه‌های درشت و با حداقل ریسک حرکت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان داشت: کلیدی‌ترین واژه شعار امسال جهش است که باید زمان را در این موضوع مد نظر داشته و در کوتاه مدت به آن دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه شعار سال را نباید صرفا محدود به تولید کالا کرد، بیان کرد: دستور سال باید منجر به تولید ایرانی قوی‌تر از گذشته شود.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های ایران قوی بخش اقتصادی است، گفت: تنقیح قوانین و مقرارت و شفاف سازی فضای اقتصادی بسیار می‌تواند در حل مشکلات کمک کند.

به گفته وی شفافیت می‌تواند اطمینان مردم به اقتصاد را جلب کند و جلوی فساد و رانت را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه انتظارات تورمی مردم را باید مدیریت کنیم، بیان کرد: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم بیش از ۱۲ درصد بوده است. وی اظهارکرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد کشور افتاده، اما نیازمند کار بیشتری است و باید تلاش کنیم تصمیمات خسارت بار را کاهش دهیم.

وی با اشاره به عضویت ۸۰۰ هزار نفر در شرکت تعاونی‌های استان گفت: به نوعی تمام مردم استان عضو تعاونی‌ها هستند و ما هر کمکی بتوانیم در این بخش را خواهیم داشت.

وی خواستار شد چند جلسه کارشناسی فی مابین کارشناسان اقتصادی استان و اتاق تعاون برای رسیدن به چند برنامه عملیاتی برگزار شود. غلامحسین حسینی رئیس اتاق تعاون استان هم در این دیدار از همکاری و تعامل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با اتاق تعاون تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم بیان کرد: هرجایی مردم حضور داشته‌اند قطعا موفق بوده‌ایم.

وی با اذعان به اینکه در حوزه اقتصادی بخشی از مشکلات با حضور مردم قابل حل و فصل است، بیان کرد: نماد اقتصادی در جامعه تعاون است.

وی به فعالیت شرکت تعاونی صنوف آلاینده در استان اشاره کرد و بیان داشت: این تعاونی یک هزار و ۶۵۰ عضو دارد. به گفته وی زیرساخت‌های شهرک صنوف الاینده تامین شده است و راه دسترسی نیز اماده می‌باشد.

وی یکی دیگر از شرکت تعاونی‌های موفق استان را شرکت تعاونی مسکن ۰۴ بیرجند اعلام کرد و افزود: این شرکت تعاونی هم اکنون در فاز سوم۷۲۰ واحد، ۴۸۸ واحد در فاز چهارم و ۹۵۰ واحد هم قرار داد جدید برای ساخت واحد برای نیرو‌های مسلح بسته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال امسال برخی از سرمایه گذاران هم اعلام امادگی کرده‌اند سرمایه گذاری خود را از مسیر تعاون برای مشارکت مردم دنبال کنند.

حسینی بیان داشت: امادگی داریم در راستای تحقق شعار سال هرگونه همکاری را با اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان داشته باشیم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار