۳۰ میلیارد ریال در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در جشن گلریزان به همت ستاد دیه استان ایلام برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰ 08 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ رییس کل دادگستری استان ایلام شامگاه یکشنبه در این آیین با اشاره به احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) در زمینه کار خیر و کمک به نیازمندان، اظهار کرد: ۱۵۵ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین سال گذشته در این استان از زندان آزاد شدند.

" عمران علیمحمدی" افزود: پذیرش اعسار زندانیان توسط مراجع قضایی و گذشت شکات با تلاش مددکاران نیز باعث شد زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش خانواده های خود بازگردند.

وی با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی در استان و بهبود فرایند خدمت به اقشار مختلف مردم، گفت: ۴۵درصد از پرونده های قضایی که به شوراهای حل و اختلاف ارجاع داده می شوند به صلح و سازش ختم می شود و در این راستا تلاش و همت هیات های صلح و سازش و ریش سفیدان ستودنی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام نیز در این آیین گفت: انفاق و گذشت دارای تاثیر بسیار مهمی از نظر اخلاق و رفتار اجتماعی است و این مهم در ماه مبارک رمضان جلوه ای خداپسندانه و ارزشمند دارد.

"محمد سبحان حسنی" افزود: خیرین و نیکوکاران نقش مهمی در راستای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد و بازگشت آن به کانون خانواده دارند و این امر نیز موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه می شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار