مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر با وقوع بارندگی‌های مؤثر و خوب، خوشبختانه حوزه آبخیز تنگ‌کنشت آبگیری کرده و مملو از آب و رسوب است.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲ 30 March 2024
هشدار به گردشگران و عشایر کرمانشاه؛ به حوزه آبخیز «تنگ‌کنشت» نزدیک نشوید

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، انشااله کولانی ضمن اعلام هشدار به گردشگران، عشایر و مراجعین به حوزه آبخیز تنگ‌کنشت شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد: در حوزه آبخیز تنگ‌کنشت با هدف کنترل سیلاب ورودی به شهر کرمانشاه توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزاری استان اقدام به احداث آبخیزداری از قبیل کانال‌های آبگیری حوضچه‌های تغذیه، بندهای سنگی ملاتی شده که در این فصل از سال با توجه به وقوع بارندگی‌های مؤثر و خوب خوشبختانه آبگیری کرده و مملو از آب و رسوب است.

وی از گردشگران، عشایر و مراجعین به حوزه آبخیز تنگ‌کنشت خواست از نزدیک شده به این سازه‌ها به دلیل انباشت آب و رسوبات درون آن و نداشتن حفاظ جدا خودداری کنند و افزود: از شنا کردن در این سازه حتی با وجود آشنا بودن به فن شنا به دلیل انباشت گل‌و‌لای و همچنین خطر گیرافتادن در رسوبات کف این سازه جدا خودداری کنند.

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: به دلیل انباشت رسوب و همچنین آبگیری این سازه، تشخیص عمق آن مقدور نبوده، لذا از هرگونه اقدامی که منجر به سقوط و فرورفتن در این سازه شود، جدا خودداری کنید.

وی همچنین از عشایر خواست از نزدیک‌شدن خود و دام‌های خود به این سازه جدا خودداری کنند و تصریح کرد: بدیهی است در صورت عدم رعایت موارد مذکور مسوولیت تمام عواقب و تبعات ناشی از عدم موارد مذکور برعهده فرد خاطی خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار