نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نمایندگان منتخب مردم تلاش کنند تا وعده‌هایی را که به مردم داده بودند، عملیاتی و محقق کنند.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳ 22 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله « قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز جمعه در نخستین نشست با منتخبان مردم استان مرکزی در مجلس دوازدهم در اراک با تاکید بر وحدت کلمه‌ی نمایندگان استان، اظهار کرد: نمایندگان استان امام راحل باید الگوی تقوا، اخلاق، ادب، معنویت، جهاد، ولایت‌پذیری، مردم‌داری و مبارزه با فساد داشته باشند.

وی، پرهیز از بیان وعده‌های غیرعملی را به نمایندگان منتخب و تمامی مسئولان توصیه کرد و افزود: مشکلات با حرف و شعار حل نمی‌شود و باید با همت و امید وارد میدان شد.

امام جمعه اراک اضافه کرد: نمایندگان استان برای بررسی و بازخوانی سیاست‌های کلی، برنامه‌ها و به ویژه برنامه توسعه هفتم جلسات مستمر داشته باشند و با توجه به آمایش سرزمینی، برش استانی برنامه توسعه هفتم تدوین شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به ظرفیت‌های کشور و استان در بخش کشاورزی، گفت: کشاورزی می‌تواند معجزه کند و باید در این حوزه از ظرفیت‌ها و روابط منطقه‌ای به ویژه فرصت‌های موجود در کشورهای همسایه بهره برد.

وی عنوان کرد: بخش کشاورزی نیازمند سرمایه‌گذاری است و باید برای افزایش بهره‌وری آب و خاک، افزایش راندمان آبیاری و آبخیزداری، دامداری، صنایع تبدیلی و مبارزه با آفات برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: هدف‌گذاری دولت برای کاهش تورم به ۲۰ درصد، دستیابی به نرخ رشد نقدینگی ۲۳ درصدی و رشد ناخالص ملی هشت درصدی، هدف مهمی است که در صورت تحقق، یک پیشرفت خارق‌العاده برای کشور است.

استاندار مرکزی نیز در این نشست با اشاره به تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم در استان و تحلیل عوامل کاهنده و افزاینده مشارکت، افزود: تمام تلاش‌ها بر این بود که در حوزه اجرا، بی‌طرفی کامل وجود داشته باشد و راهبردهای چهارگانه انتخابات محقق گردد.

فرزاد مخلص‌الائمه، ضمن تقدیر از تلاش‌های دلسوزانه نمایندگان دوره یازدهم در خانه ملت و با بیان اینکه ترکیب خوبی از نمایندگان استان مرکزی شکل گرفته است، گفت: دانشِ تجربی، سوابق اجرایی و تأکید بر همگرایی نمایندگان منتخب استان و حضور ۲ نماینده با تجربه‌ی فعلی در این ترکیب، نویدبخش شکل‌گیری یک‌دوره اثربخش است و امیداست در این دوره اتفاقات خوبی برای استان مرکزی رقم خورد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد، افزود: معتقدیم ظرفیت‌های استان بر مسایل آن غالب است و می‌توان با تکیه بر ظرفیت‌ها این مسایل را برطرف کرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: در این دوره چند چهره شاخص حوزه کشاورزی در بین نمایندگان منتخب مردم استان حضور دارند و با توجه به فرصت‌های بخش کشاورزی استان که در دولت سیزدهم هم مورد توجه قرار گرفته است، این فرصت نیز ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای رشد و شکوفایی بیشتر بخش کشاورزی است.

مخلص‌الائمه گفت: استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور و به لحاظ تنوع تولیدات دارای رتبه اول است، یعنی تقریباً هیچ زنجیره اقتصادی در کشور نیست مگر اینکه با صنایع استان مرکزی تلاقی کند، لذا با توجه به ظرفیت‌های صنعتی استان، امید است حضور نمایندگان را در کمیسیون صنعت مجلس دوازدهم شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مسئله کشور ناترازی انرژی است، گفت: یارانه سنگینی در این حوزه پرداخت می‌شود و با توجه به افزایش مصرف، باید مجلس و دولت برنامه دقیق و منسجمی برای مدیریت این بخش ارایه و دنبال کنند.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه حضور مسئولان ملی در استان طی ۲ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، گفت: تقریباً به صورت هفتگی میزبان مدیران ملی هستیم و تلاش است تا حضور مقامات در شهرستان‌ها به صورت عادلانه رقم بخورد، ضمن اینکه تمامی مسایل استان در سفرهای استانی مسئولان ملی پیگیری‌ می‌شود.

در این نشست "سید محمد جمالیان" و "نادرقلی ابراهیمی" منتخبان مردم اراک، کمیجان و خنداب، "ولی‌اله بیاتی" منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان، "محمد سبزی" منتخب مردم ساوه و زرندیه، "محمد بیات" منتخب مردم خمین، "محمد جلالی" منتخب مردم محلات و دلیجان و "هوشنگ هادیان‌پور" منتخب مردم شازند نیز در سخنان خود با قدردانی از رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه و تقدیر از استاندار مرکزی به جهت برگزاری انتخابات سالم و بدون حاشیه در استان، انسجام و وحدت بین نمایندگان و هم‌افزایی با دولت را مورد تأکید قرار دادند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار