سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان؛
به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان می‌گوید حقوق کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد خزر پرداخت شد تا آنان در آستانه سال جدید با خیالی آسوده به فعالیت خود بپردازند.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 13 March 2024

به گزارش تابناک گیلان به نقل از فارس، کارخانه فولاد خزر با وجود ۴۰۰ کارگر و ظرفیت تولید سالیانه ۷۰۰ هزار تن شمش فولادی یکسالی است که به علت بدهی‌های بیشمار به بخش‌های مختلف از جمله بدهی ۴۸۰ میلیارد تومانی به بانک‌های عامل استان، بدهی ۲۳۰ میلیارد تومانی به شرکت برق منطقه‌ای و پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی به شرکت گاز تعطیل و منجر به بیکاری ۴۰۰ نفر از کارگران این کارخانه شد.

بعد از اعتراض کارگران و برگزاری جلسه ستاد رفع موانع تولید در گیلان و با پیگیری مسوولان قضایی و دولتی، برق مجتمع ذوب آهن فولاد خزر گیلان که به دلیل بدهی قطع شده بود وصل و شرایط برای شروع مجدد تولید فراهم شد. حال در آستانه سال جدید خبرهایی از قطع بیمه تامین اجتماعی کارگران کارخانه ذوب‌آهن فولاد خزر به گوش می‌رسد‌، به‌طوری که کارگران این مجتمع عظیم تولیدی مجبورند برای پرداخت هزینه‌های درمانی خود از نرخ آزاد استفاده کنند.

به گفته حسین محمدیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از چند روز گذشته هماهنگی‌های لازم برای وصل شدن بیمه تامین اجتماعی کارگران کارخانه ذوب‌آهن فولاد خزر انجام شده است.

بر اساس گفته‌های محمدیان حقوق دی ماه کارگران ذوب آهن فولاد خزر گیلان پس از کش و قوس‌های فراوان پرداخت شد؛ به این ترتیب، اکنون حقوق بهمن و عیدی سال از معوقات کارگران این کارخانه است که در چندروز آینده پرداخت می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار