استاندار یزد مطرح کرد:
استاندار یزد گفت: بر اساس ارزیابی وزارت راه و شهرسازی و گزارش عملکرد استان‌ها در این حوزه، به جز شاخص بافت‌های فرسوده رتبه اول تمامی شاخص ها به استان یزد اختصاص دارد.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷ 07 March 2024
 
 
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، نشست شورای مسکن استان یه ریاست استاندار و به منظور اخذ تصمیمات لازم در راستای تسریع در روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، با اشاره به رتبه اول استان یزد در اکثر شاخص‌های مرتبط با نهضت ملی مسکن در کشور، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی وزارت راه و شهرسازی و گزارش عملکرد استان‌ها در این حوزه، به جز شاخص بافت‌های فرسوده رتبه اول تمامی شاخص ها به استان یزد اختصاص دارد.
 
وی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات جدی در خصوص ارتقا شاخص بافت‌های فرسوده، گفت: محوریت این اقدامات بر عهده شهرداران است؛ لذا پشتیبانی لازم از مجموعه راه و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ در دستور کار شهرداری ها قرار گیرد.
 
مهران فاطمی با اشاره به مشوق‌ها مختلفی که در قالب تسهیلات در حوزه بافت‌های فرسوده وجود دارد، افزود: ترویج و پیگیری ارائه این مشوق ها، نیازمند تلاش ویژه‌ای است که شهرداری‌ها باید به طور خاص، جهادی و انقلابی به این عرصه ورود پیدا کنند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه فرمانداران باید شخصا پیگیر اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان باشند، تصریح کرد: کلیات مصوبات مربوط به این پروژه ها در جلسات شورای مسکن استان ارائه می‌شود اما هماهنگی با دستگاه‌های مختلف و نمایندگان مجلس بر عهده فرمانداری‌ها است.
 
استاندار یزد با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت انجمن خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدارس در سایت پردیس زندگی گفت: همچنین احداث درمانگاه، ایستگاه‌های آتش نشانی، شعب بانک‌ها، مساجد و ساختمان‌های توزیع آب و برق و گاز در این سایت در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.
 
وی بر لزوم تسریع در واگذاری اراضی تجاری به بخش خصوصی جهت تاسیس واحدهای صنفی نظیر نانوایی و ساخت مجموعه‌های ورزشی توسط مجموعه ورزش جوانان استان و نیز سرعت‌بخشی به ساخت خانه‌های کارگری و مسکن مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تاکید کرد.
 
فاطمی در پایان با اشاره به لزوم پایش و پیگیری هفتگی مسائل مربوط به نهضت ملی مسکن در استان، خاطرنشان کرد: احداث سایت ۵۷ هکتاری بوستان زندگی، واگذاری ماهانه پروژه‌های آپارتمانی و ساخت واحدهای مسکونی در زمین‌های جوانی جمعیت در دستور کار قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار