به گزارش تابناک بوشهر، احمد رجایی با بیان اینکه در حوزه بازرسی و نظارت بر قیمت کالا و خدمات رضایتمندی مردم در اولویت است اظهار داشت: خروجی نظارتها و بازرسی بازار و صنوف باید بازخورد مناسب داشته باشد.
وی بیشترین نارضایتی مردم در سطح بازار استان بوشهر را قیمت نامناسب کالا و خدمات دانست و بیان کرد: مصوب شدن قیمت کالا و خدمات در بخشهای مختلف یکی از اولویتها است و برخی صنوف قیمتها را رعایت نمیکنند که مورد برخورد قانونی قرار میگیرند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بوشهر با بیان اینکه نرخگذاری کالا توسط سازمان صمت استان بوشهر انجام شده است گفت: تمام صنوف تعمیرکار مشمول نرخگذاری شدهاند و نظارت بر ارائه خدمات و قیمت آنان بهصورت مستمر ادامه دارد.
رجایی اثربخشی نظارت و بازرسی بر قیمت کالا و خدمات را از رویکردهای فعالیت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بوشهر دانست و اضافه کرد: در این راستا گشتهای مشترک این مجموعه با دستگاههای هم خانواده و همکار برای نظارت و بازرسی بر قیمت کالا و خدمات تحت عنوان طرح ۱۰ در ۱۰ از دی ماه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: طرح نظارتی گشت مشترک ۱۰ در ۱۰ در استان بوشهر برای نظارت ۱۰ نوع کالا و خدمات در ۱۰ شهرستان از ۱۸ دی ماه امسال اجرایی شده است و همچنان ادامه دارد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بوشهر با بیان اینکه در ۲ ماه گذشته ۵ هزار و ۵۴ گشت مشترک و بازرسی در سطح ۱۰ شهرستان استان انجام شده است گفت: در بازرسی از واحدهای صنفی استان بوشهر در ۲ ماه گذشته ۹۳۲ پرونده تخلف تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
رجایی اضافه کرد: گشت نظارتی و بازرسی بر قیمت کالا و خدمات در ۲ ماه گذشته بیش از ۳۰ درصد کل گشتهای سال جاری تشکیل میدهد.