در ششمین مناظره انتخاباتی خبرآنلاین مطرح شد؛
در ششمین مناظره انتخاباتی خبرآنلاین، بر عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای هدایت آب‌های سطحی تأکید و تأثیر تاسیس تعاونی‌های تولیدی برای افزایش اشتغال مرور شد.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 29 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین، ششمین مناظره انتخاباتی دفتر خبرگزاری خبرآنلاین با حضور غزل قلوزی و احمد چوپانیان، کاندیداهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه برگزار شد.

این مناظره با قرعه کشی سوالات در ۲ بخش به همراه بیان آزادانه برنامه‌ها و راهبردها به منظور مطرح کردن دیدگاه‌های کاندیداها برگزار شد.

 

برنامه شما برای رفع آسیب‌های اجتماعی در حوزه انتخابیه‌تان چیست؟

غزل قلوزی: در گام نخست باید چالش‌های اجتماعی را بشناسیم، متاسفانه در مقوله کلان و خرد در سطح کشور و استان با آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم، بیکاری می‌تواند زمینه‌های فساد و آسیب‌های بسیاری را فراهم کند.

به دلیل اثر مستقیم بیکاری بر بسیاری از مسائل اجتماعی یکی از برنامه‌های بنده با توجه به تأکید مقام معظم رهبری ایجاد و تأسیس شرکت‌های تعاونی با سرمایه مشترک خود مردم استان است، ما دارای شرکت‌های تعاونی توزیعی و تولیدی هستیم، تأسیس شرکت‌های تولیدی اشتغال بسیاری را فراهم می‌کند، در مجلس فعلی سهم ایفای نقش تعاونی‌ها در استان و کشور کافی نیست.

برای تقویت اعتماد مردم به مجلس شورای اسلامی چه برنامه‌ای دارید؟

احمد چوپانیان: یکی از اقدامات لازم صداقت با مردم است، زیرا برخی از وعده‌های نمایندگان قبلی که به آن عمل نکردند در اذهان عمومی باقی مانده است، یک نماینده باید با مردم در اعلام وعده‌های خود صادق باشد.

نکته دوم این است که با نخبگان جلساتی برگزار کرده و با آنان تعامل کنیم؛ برنامه‌ها باید به صورت تیمی انجام شوند و نماینده باید در سطح استان و کشور برنامه ریزی صحیح داشته باشد تا اعتماد ملی جذب شود، تخصص و تعهد نماینده برای دفاع از حق مردم ضروری است.

 

به عنوان نماینده مجلس برای تصمیم گیری در قبال عزل و نصب مدیران استانی چه برنامه‌ای دارید؟

غزل قلوزی: مسئله‌ای که در حال حاضر به عنوان یک آسیب وجود دارد عزل و نصب‌های دستوری است، قانون محکمی در این خصوص باید وجود داشته باشد که افراد متخصص در هر سازمان به کار برده شود.

 

در راستای مهاجرت معکوس از شهر به روستا چه برنامه‌های حمایتی دارید؟

احمد چوپانیان: بهترین کاری که می‌توان انجام داد این است که ما امکانات روستایی را افزایش دهیم، در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی برخی روستاها پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند، یکی از مشوق‌ها بنا کردن مسکن با ساز و کار صحیح برای افراد ساکن روستا است.

 

راهکار شما برای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور چیست؟

غزل قلوزی: آسیب تحریم‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت، اما تحریم‌ها هم تهدید و هم فرصت هستند، به عنوان مثال پتروشیمی فرصت خوبی است که ما با وجود تحریم‌ها در بحث پتروشیمی به خودکفایی رسیده‌ایم، همچنین بحث مورد نظر ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک با کشورهای منطقه در راستای اشتراک فناوری‌ها بسیار مطلوب خواهد بود.

اجرایی و عملیاتی کردن سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی و پیگیری‌ آنها بسیار می‌تواند موثر باشد، در صورت بستن پیمان با پنج کشور منطقه، می‌توانیم مسائل مورد نیاز را از آنان دریافت کنیم.

 

دیدگاه شما برای ایجاد تعادل توسعه صنعتی و الزامات زیست محیطی چیست؟

احمد چوپانیان: در حال حاضر تعادل درستی صورت نگرفته است، در استان ما مراکز صنعتی نسبت به سایر استان‌ها محدود است، اکنون بهترین کار این است که از سوخت‌هایی که سازگار با محیط زیست و کم خطر است استفاده کنیم.

 

برنامه شما برای انطباق نظام آموزشی با بازار کار چیست؟

غزل قلوزی: در این حوزه باید بازسازی‌هایی صورت گیرد، زیرا ما می‌بینیم که بسیاری از رشته‌ها کاربردی نیستند، باید بازسازی برای تناسب ظرفیت‌ها و رواج رشته‌های کاربردی انجام شود، همچنین افزایش ظرفیت رشته‌هایی که موجب افزایش بهره‌وری در جامعه می‌شود صورت گیرد.

 

برای ترویج و تقویت فرهنگ بومی چه راهکاری دارید؟

احمد چوپانیان: بهترین روش برای حفظ این فرهنگ تعلیم و تربیت آن به نسل آینده است، اگر بتوانیم فرهنگ لازم را به فرزندان خود در بسترهای آموزشی القا کنیم، شاهد عملکرد مطلوبی خواهیم بود.

غزل قلوزی در زمان بیان دیدگاه‌های خود عنوان کرد: یکی از برنامه‌های بنده برای اجرا در مجلس مخالفت قاطع با دلاری سازی هزینه‌های داخلی است، زیرا باعث افزایش هزینه‌های تولید و کاهش سطح آن می‌شود و همچنین با توجه به درآمد ریالی تمام مشاغل، دلاری کردن درآمدهای داخلی اشتباه و از منابع اصلی تورم است.
وی ادامه داد: بحث دوم مربوط به طرح حذف‌ بانک‌های خصوصی است که ۲ بانک خصوصی نیز منحل شد، بانک‌های خصوصی معمولا پول را به سرمایه‌داران اختصاص می‌دهند و سیستم لیبرالیسم سرمایه داری را ایجاد می‌کنند، در صورتی که خارج کردن پول از چرخه مفید اقتصادی یکی از عوامل ایجادکننده تورم است.

وی افزود: اینکه افزایش دستمرد موجب افزایش تقاضا می‌شود تورم زا است در حال حاضر صدق نمی‌کند و در شرایط حال تورم ناشی از تقاضای زیاد نبوده و در حقیقت قدرت خرید مردم پایین است، بنابراین تقاضا اکنون پایین است.

احمد چوپانیان در نقد دیدگاه‌های قلوزی بیان کرد: مسئله بانک‌های خصوصی اکنون معضلی در کشور است، یک نظام عادلانه اکنون وجود ندارد و هر زمان که حقوق بگیران و بازنشستگان اعتراض کنند، با پاسخ افزایش تورم در صورت افزایش حقوق مواجه می‌شوند.

احمد چوپانیان در زمان بیان دیدگاه‌های خود عنوان کرد: برنامه بنده در مجلس شورای اسلامی پرداختن به کمیسیون کشاورزی است، یکی از مشکلات کنونی بحران آب کشاورزی و آب شرب است، نخستین کاری که در خصوص کشاورزی انجام می‌دهیم مدیریت حکمرانی آب است.

وی ادامه داد: یک کمیسیون قوی باید در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث کشاورزی وجود داشته باشد که برنامه ریزی درستی داشته باشند و با توجه به استان غنی ما در بحث کشاورزی می‌توان برنامه‌های مطلوبی در نظر گرفت.

غزل قلوزی در نقد دیدگاه‌های چوپانیان بیان کرد: یکی از مشکلات کنونی ما عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای هدایت آب‌های سطحی است، شاهد این مسئله هستیم که با بارش باران این منابع خدادادی هدر رفته و گاهی آسیب زننده است.

وی ادامه داد: مسئله دوم برخورد قاطعانه با حفر چاه‌های غیرمجاز است، حفر این چاه‌ها علاوه بر اینکه موجب کم‌آبی می‌شود، سست شدن لایه‌های زیرزمینی را نیز به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار