رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهریار گفت: پیگیری‌های لازم با شهرداری انجام‌شده تا بسترهای لازم برای انتخاب شهریار به‌عنوان پایتخت کتاب محقق شود که در صورت تأیید از سوی اداره کل نقطه عطف و برجسته‌ای برای شهرستان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸ 08 March 2015
علی‌اکبر سلیمانی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: شهرستان شهریار از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه ای برخوردار است و با توجه به این توانمندی‌ها که در تمام عرصه‌ها وجود دارد و چهره‌های شاخص و برجسته ای را نیز به جامعه معرفی کرده است می‌توان با افزایش سطح کمی و کیفی خدمات زیرساختی  امکانات، پیشرفت‌ها و دستاوردهای مطلوب تری را شاهد باشیم.
وی افزود: یکی از حوزه‌های قابل‌توجه در این شهرستان بحث کتاب و کتاب‌خوانی است که همواره توسعه آن مدنظر قرار داشته و برپایی نمایشگاه کتاب در چند ماه پیش در این شهرستان در همین راستا عملیاتی شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهریارتصریح کرد: در کنار تمهیدات و تدابیری که در حوزه فرهنگی اتخاذ کردیم در نظر داریم پیرو رایزنی هایی که با شهرداری شهریار داشته‌ایم و خوشبختانه با استقبال گرم مدیریت شهری نیز مواجه شدیم تا با بسترسازی همیاری مسئولان شهریار به‌عنوان پایتخت کتاب برگزیده شود که در صورت تصویب از سوی اداره کل نقطه عطفی برای این شهرستان می‌شود.
وی افزود: لازمه تأیید چنین طرحی تعامل قوی و پررنگ دستگاه‌ها و نهادهای فعال در سطح شهرستان و به‌ویژه شهرداری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در صورت تصویب  نهایی آن می‌توان شاهد این موضوع بود که ناشران باقوت و قوام بیشتری در این شهرستان فعالیت می‌کند که این مهم موجب سهولت دسترسی شهروندان به کتاب است.
سلیمانی خاطرنشان کرد: وجود 7 شهر و 25 روستا و تراکم جمعیتی بسیار بالا در بین شهرستان‌های استان تهران و گذشته مناسب، توانمندی  تعیین از سوی اداره کل برای تبدیل‌شدن به پایتخت کتاب را به شهریار داده است و امیدواریم با این انتخاب روند رشد و شکوفایی  فرهنگی نگین غرب استان تهران بیش‌ازپیش تقویت شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار