رئیس نهاد کتابخانه‌های عمونی خرم‌دره گفت: ۶۵ درصد از اعضای کتابخانه‌های عمومی خرم‌دره کودکان و نوجوانان هستند که همین امر ضرورت برنامه‌ریزی برای این گروه سنی را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 20 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، عبدالحسین بختیاری عنوان کرد: ۶۵ درصد از اعضای کتابخانه‌های عمومی خرم‌دره کودکان و نوجوانان هستند که همین امر ضرورت برنامه‌ریزی برای این گروه سنی را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینک خوشبختانه عضوگیری خوبی در بخش کودک و نوجوان وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۳۵ درصد را نوجوان و ۳۰ درصد از کل اعضای کتابخانه‌های عمومی خرم‌دره کودکان هستند.

این مسئول از مدارس به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گسترش فرهنگ مطالعه یاد کرد و گفت: از مهم‌ترین راهکار‌های افزایش فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان می‌توان به وجود زنگ کتابخوانی با حضور حداقل یک جلسه ماهانه در کتابخانه عمومی و اهل مطالعه بودن معلمان و مربیان بویژه در مقطع ابتدایی اشاره کرد، زیرا معلمان در همه امور الگوی دانش‌آموزان هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی نیز در کنار خانواده و مدرسه به عنوان باشگاه اجتماعی می‌توانند با تقویت کتابخانه‌های عمومی به فضا، منابع و تجهیزات استاندارد با اجرای برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، نشست‌های کتابخوان، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره و نمایشگاه کتاب به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بپردازند.

این مسئول با اشاره به تغییر رویکرد نهاد به کتابخانه‌های عمومی و باز تعریف کتابخانه عمومی به عنوان باشگاه فرهنگی و اجتماعی، گفت: در جامعه امروزی کتابخانه‌های عمومی رویکرد جدیدی در پیش گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نهاد تاثیرگذار در ایجاد انگیزه کتابخوانی خانواده است، افزود: پیشنهاد می‌شود شهروندان به صورت خانوادگی عضو و به کتابخانه مراجعه و ضمن شرکت در برنامه‌های فرهنگی کتابخوان کتاب امانت گرفته و مطالعه کنند؛ چرا که اولین و موثرترین الگوی کودکان پدر و مادر بویژه مادر است.

در شهرستان خرم‌دره هفت کتابخانه فعالیت دارد که از کل کتابخانه‌های فعال شهرستان ۴ باب شهری و سه باب روستایی است که کتابخانه‌های شهری شامل کتابخانه کوثر، افق، شهید مدرس و دکتر اصغر عزیزی و کتابخانه‌های روستایی نیز شامل استاد شهریار قلعه حسینیه، پیام نصیرآباد، توحید سوکهریز است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار