در موضوع مشارکت انتخابات باید گفت؛ مردم مومن، انقلابی و ولایی خراسان جنوبی همانگونه که در تمام مناسبت‌ها نشان دادند همراه با نظام خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 19 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، این روزها به انتخابات سرنوشت ساز 1402 نزدیک می شویم،  انتظار همه از جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات باشکوه و سالم توام با اخلاق اسلامی است، انتخابی که با تفکر و از روی وظیفه صورت می‌گیرد.

اینروزها وارد هر محفل که می شویم بحث داغ آن انتخابات است، مردم از خواسته‌هایشان می‌گویند از انتظار و امیدی که برای کشور عزیزشان دارند.جایگاه و اهمیت انتخابات به درستی توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری ترسیم شده و بر این اساس، تکلیف مردم، مشارکت فعالانه در این عرصه سرنوشت ساز است.

ملت ایران در همه صحنه‌های تاریخی حرف اول در استقلال و پای کار آمدن زده است، چرخ صنعت کشور به دست دانش فنی جوانان نخبه در عرصه های مختلف به حرکت درآمده و آوازه جمهوری اسلامی در گوش جهانیان پیچیده است.

سید محمد رضا طالبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تا الان 118 نفر در استان به رقابت خواهند پرداخت و 4 کرسی از استان داریم که به ازای هرکدام 30 نفر رقابت می‌کنند، به ایسنا گفت: رقابت در این دوره منحصر به فرد است و احساس وظیفه جامعه نخبگان نسبت به مردم و نظام ستودنی بود و لذا آماده برای انتخابات سالم با امنیت خوب و مشارکت بالا را داریم.

وی تصریح کرد: در موضوع مشارکت در خراسان جنوبی مردم مومن انقلابی و ولایی داریم و در تمام مناسبت‌ها نشان دادند همراه با نظام هستند.

وی با اشاره به اینکه ضعفی که ناامیدی را در بین مردم رواج دهد، افزود: در راستای امید بخشی مرد محاکمیت کارهای بزرگی انجام داده و به صورت واقع بینانه مدیران برای مردم بازگو کردند و از حلقه‌های میانی حاکمیت و مردم استفاده شده و دعوت مردم به انتخابات را داشتنه‌اند که اگر مشارکت قوی باشد چه فوایدی برای مردم دارد و اگر ضعیف چه مضراتی دارد.

انتخابات نماد مردم سالاری ددینی در جمهوری اسلامی

مهدی فرجامی فرد فرماندار شهرستان درمیان نیز به ایسنا گفت: انتخابات به فاصله اندکی پس از جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و همچنان که مردم حضور باشکوهی در برنامه 22 بهمن داشتند و در شهرستان درمیان نیز جمعیت وصف ناپذیری با حضور علمای اهل سنت و همه اقشار داشتتیم، در این برهه نیز مردم پای کار خواهند بود.

وی افزود: با توجه به تحولات منطقه‌ای و جهانی که ر حال شکل گیری است و برنامه‌ریزی دشمن برای تضعیف انتخابات و مایوس کردن مردم و مخالفت علیه اعتلای نام ایران اسلامی اهمیت حضور را دو چندان می‌کند.

فرماندار درمیان با اشاره به اینکه هرچه مشارکت بیشتر باشد منافع آن برای جمهوری اسلامی بالاتر خواهد بود، اظهار کرد: وحدت ملی و همبستگی مردم باعث اقتدار ایران اسلامی می‌شود دارد و در کنار آن در جامعه جهانی نمایندگان و دیپلمات‌های ایران با پشتوانه بهتر ازحقوق جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد.

فرجامی فرد ادامه داد: حلقه‌های میانی که درجامعه وجود دارد با نشست‌های متعدد با علما، فرهیختگان، فرهنگیان و معتمدین باید برای مردم جایگاه انتخابات را بدرستی تبیین کنند.

وی با بیان اینکه در راستای جهاد تبیین نیز اهمیت حضور در انتخابات برای مردم بازگو شود، گفت: مردم رکن اساسی انتخابات هستند و انتخابات نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی است و مظهر اتحاد ملی است.

فرماندار درمیان افزود: مردم با بهره‌گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توانند شناخت بهتری از نماینده اصلح داشته باشند.

وی یادآور شد: با انتخاب قوی و درست یک مجلس انقلابی و قوی شکل خواهد گرفت و قطعا مجلس قوی دولت انقلابی شکل می‌گیرد و کار مردم با سرعت بهتر و دلسوزی بیشتر با رشد و استقلال بیشتری انجام می‌گیرد.

یاسر عطایی، عضو شورا اسلامی و دبیر شورای وحدت شهرستان درمیان نیز در گفت‌و‍‌گو با ایسنا گفت: معتقدم انتخابات باشکوه رسیدن به نشاط جامعه است در جهت برگزاری یک بزم و جشن پر صلابت برای رسیدن به حس تعالی جامعه و بهره جستن از تمام ظرفیت‌ها برای کسب موفقیت بوده است. 

وی بیان کرد: اهمیت مشارکت برای نسل‌ها، اقشار، سلایق و حتی اقوام مختلف لازم است و باید با زبان و نگاه خود آن‌ها گفته شود و از طرفی برای تبیین انتخابات می‌بایست شاخصین و خواص جامعه و برای هر طیف از الگو آن استفاده کنند. 

عطایی در خصوص اهمیت و جایگاه مردم به عنوان رکن اصلی انتخابات گفت: اگرجامعه را بدون نفر ببینید و به عنوان مثال اگر ورزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها بدون افراد باشند آیا پویا خواهد بود؟ قطعا خیرحال اگر در صحنه انتخابات مردم نباشند قطعا همان ورزشگاه یا دانشگاه خالی را متصور خواهیم بود لذا لازمه پویایی انتخابات، مردم هستند و این مردم به انتخابات که معنا و مفهوم می‌بخشد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار