نام شرکت ذوب آهن بیستون بر روی تابلوی بورس تهران قرار گرفت تا پس از ۱۳ سال انتظار پای یک واحد اقتصادی استان کرمانشاه به بازار سرمایه باز شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ 11 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا مجموعه ذوب آهن بیستون فعالیت خود را سال ۱۳۹۱ و به طور رسمی در قالب سه فاز ریخته‌گری، احیا و نیروگاه آغاز و سال ۱۳۹۷ فاز نخست خود را در بخش ریخته‌گری مورد بهره‌برداری قرار داد.

مرحله اول کارخانه ذوب آهن بیستون در سال ۱۳۹۸ با حضور رییس‌ جمهور وقت در شهرستان هرسین از توابع استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

این طرح در هفت کیلومتری شهر هرسین و جنوب شرق کرمانشاه در همسایگی مجتمع جهان فولاد غرب قرار دارد و همزمان با فجر انقلاب اسلامی به جمع شرکت‌های بورسی پیوست.

پس از ۱۳ سال ناکامی ورود شرکت‌های اقتصادی استان کرمانشاه به بورس، اکنون و در نتیجه پیگیری‌ و تلاش‌های صورت گرفته، ذوب آهن بیستون در بورس تهران درج شد؛ اتفاق ویژه‌ای که به معنی سرازیر شدن سرمایه برای توسعه و اشتغال‌زایی جدید در این بخش است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه؛ شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون (سهامی عام) با نماد «فبیستون» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

عبدالوحید محمدی اظهار کرد: در نتیجه پیگیری‌ و طبق اعلام بورس اوراق بهادار تهران، هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران با پذیرش سهام شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون (سهامی عام) در بورس تهران موافقت کرده و این مجتمع از روز شنبه ۲۱ بهمن در ﺑﺨﺶ «فلزات اساسی» با نماد «فبیستون FEBISTOUN» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

به گفته وی، بزودی زمان عرضه اولیه ذوب آهن بیستون اعلام و قیمت سهام آن هم مشخص می‌شود.

آخرین شرکت استان کرمانشاه که موفق شد به بازار سرمایه ورود کند، شرکت پتروشیمی کرمانشاه بود. این شرکت حدود ۱۳ سال پیش بورسی شد و پس از آن دیگر استان کرمانشاه توفیقی در این زمینه نداشت.

در نتیجه پیگیری‌های استانی و جلساتی که به صورت مستمر با مدیران بورس تهران برگزار شد، در مهر ماه امسال نیز شرکت سوخت سبز زاگرس (بیواتانول کرمانشاه) به عنوان اولین «شرکت - پروژه» وارد بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بورس شد و تنها طی ۲ روز بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرد.

بیواتانول کرمانشاه هم اکنون در حال جذب حدود ۲۰۰ نفر نیروی انسانی برای راه اندازی اولیه کارخانه و خروج از رکورد چندین‌ساله است.

استاندار کرمانشاه ۱۱ مهر امسال و در آیین ورود شرکت سوخت سبز زاگرس به بورس، خواستار شتاب بخشی در ورود ذوب آهن بیستون به بورس شده بود که این مطالبه پس از چندین بازدید میدانی، جلسه کارشناسی و تامین نظر مدیران بورس سرانجام به بار نشست.

به اعتقاد صاحب نظران اقتصادی بازار سرمایه (بورس) برخلاف بودجه دولتی، یک روش مطمئن، آسان و سریع برای تامین نیاز مالی شرکت‌های اقتصادی است به طوری که مدیران شرکت‌ها می‌توانند با فروش بخشی از سهام شرکت در بورس، طرح‌های توسعه و مشکلات شرکت را مرتفع کنند.

استان کرمانشاه بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی افزون بر ۳۰ هزار نفر دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار