مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از کاهش ۱۵ درصدی خاموشی‌های امسال در کرمانشاه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کم بارشی، تابستان سختی را از نظر برق پیش رو داریم.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ 07 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمد مرادی در نشست خبری امروز (۱۸ بهمن) با اشاره به وضعیت شبکه توزیع برق در استان، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۸۳۵ هزار مشترک برق در استان کرمانشاه داریم که از این تعداد سهم بخش خانگی ۸۲ درصد است.

وی ادامه داد: از حیث مصرف نیز بخش خانگی با ۴۰ درصد، بیشترین مصرف برق استان را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از وجود ۱۹ هزار کیلومتر شبکه و ۲۰ هزار دستگاه پست توزیع برق در استان خبر داد و عنوان کرد: تعداد روستاهای برق دار استان کرمانشاه نیز ۲۵۶۴ مورد است.

مرادی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش برق در روستاهای استان کرمانشاه بیش از ۹۹ درصد است، خاطرنشان کرد: هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برقی نداریم و روستاهای معدودی که فاقد برق هستند نیز عمدتا ساکنین فصلی دارند.

پاداش ۳۰ میلیارد تومانی مشترکین برق کرمانشاه

به گزارش ایسنا، مرادی سپس از پشت سر گذاشتن فصل گرمای امسال بدون کمترین مشکل یاد کرد و افزود: خاموشی‌های امسال کرمانشاه در مجموع نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کمتر بوده و در آذر ماه نیز ۲۹ درصد و در دی ۴۹ درصد کاهش خاموشی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه بخش زیادی از کاهش خاموشی‌ها را به دلیل همراهی مردم دانست و گفت: طی سال جاری تاکنون کاهش یک درصدی مصرف برق در بخش خانگی را داشتیم که در مقابل آن افزایش هفت درصدی مصرف برق در بخش صنعت رقم خورد.

به گفته مرادی، با توجه به همکاری خوبی که مشترکین کرمانشاه داشتند، در سال جاری از ۳۰ میلیارد تومان پاداش خوش حسابی بهره‌مند شدند.

وی بخشی از کاهش خاموشی‌ها را نیز ناشی از تعمیرات هوشمند اعلام کرد و یادآور شد: با شاخه‌زنی به موقعی که قبل از شروع بارندگی‌ها انجام دادیم، دیگر شاهد قطعی های مکرر به دلیل حوادث ناشی از برف و باران نبودیم.

۱۸۰ برنامه برای گذر از فصل گرمای سال آینده

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از کم بارشی‌هایی که امسال در سراسر کشور با آن مواجه ایم هم یاد کرد و ادامه داد: این امر می‌تواند نیروگاه‌های برق آبی و به تبع آن تولید برق را تحت تاثیر قرار دهد.

مرادی افزود: براین اساس سال ۱۴۰۳ تابستان سختی پیش روی صنعت برق کشور خواهد بود که گذر از این شرایط نیازمند همراهی مشترکین است. البته وزارت نیرو نیز مانند سنوات گذشته برنامه‌هایی برای گذر از پیک مصرف تابستان سال آینده دارد و ۱۸۰ برنامه در این خصوص تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه این برنامه‌ها را شامل افزایش تولید، هوشمندسازی مصرف، تشویق مشترکین به همراهی و ... دانست.

تبدیل شبکه سیم برق به کابل‌های خودنگهدار تا سال ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه یکی از مهمترین برنامه‌های این شرکت را تبدیل شبکه سیم به کابل‌های خودنگهدار دانست و با بیان اینکه تا کنون چهار هزار کیلومتر از شبکه برق استان تبدیل به کابل خودنگهدار شده که ۱۲۰۰ کیلومتر آن در دولت سیزدهم انجام شده، گفت: برنامه این است که تا سال ۱۴۰۴ تمام شبکه سیم به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون در برخی شهرها از جمله هرسین و جوانرود 100 درصد شبکه سیم به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

مرادی معتقد است که جایگزینی شبکه سیم با کابل خودنگهدار نه تنها به کاهش سرقت‌ها کمک خواهد کرد، بلکه پرت شبکه و همچنین قطعی ناشی از حوادث را نیز کاهش می‌دهد.

پرت انرژی برق کرمانشاه ۱۴ درصد است

وی از پرت ۱۴ درصدی برق در کرمانشاه نیز خبر داد و عنوان کرد: بخشی از این پرت مربوط به مقاومت خود شبکه و بخشی مربوط به انشعابات غیرمجاز مشهود و غیرمشهود است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه اظهار کرد: از نظر پرت انرژی برق سه درصد از میانگین کشور بالاتریم.

مرادی یکی از مواردی که منجر به هدر رفت برق می‌شود را فعالیت مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز دانست و افزود: در سال جاری ۱۷ مزرعه با ۳۸۵ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است.

وی تعداد مراکز دارای مجوز استخراج رمز ارز که اکنون در کرمانشاه فعالیت دارند را نیز پنج مورد اعلام کرد.

وی همچنین از کاهش ۲۶ درصدی سرقت کابل و تجهیزات برق در سال جاری نیز خبر داد.

مرادی از وضعیت مطالبات این شرکت نیز یاد کرد و گفت: در مجموع بالغ بر ۸۰ درصد مطالبات این شرکت و بیش از ۹۰ درصد مطالبات بخش خانگی وصول می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این مطالبات مربوط به ادارات و دستگاه‌ها است، افزود: پیگیریم از طریق تهاتر این مطالبات را وصول کنیم.

افتتاح ۱۲۵۰ میلیارد ریال پروژه برق در دهه فجر

مرادی از پروژه‌های دهه فجر شرکت توزیع برق استان کرمانشاه نیز یاد کرد و افزود: در این ایام ۶۲ پروژه با اعتبار ۱۲۵۰ میلیارد ریال را دست بهره‌برداری داریم که اجرای این طرح‌ها برای ۱۲۵ نفر نیز اشتغالزایی به همراه داشته است.

وی برق رسانی به هشت روستای صعب‌العبور با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال را از جمله مهمترین این طرح‌ها برشمرد و افزود: اصلاح شبکه ۴۰ روستا و برق رسانی به ۱۵ پاسگاه مرزی را نیز در دهه فجر اجرایی کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی تحولات مهمی در صنعت برق صورت گرفته، تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۱ روستاهای استان با ۱۷۲ خانوار جمعیت از نعمت برق برخوردار شدند.

به گفته این مسئول، ۵۴۴ سلول خورشیدی سیار نیز به منظور تامین برق در اختیار عشایر قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار