مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه معتقد است، با توجه به روند افزایش دما در هفته‌های آینده، احتمال وقوع بهار زودرس دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ 06 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی محمد زورآوند با بیان اینکه معمولا هر سال از میانه بهمن به سمت اسفند شاهد روند افزایشی دمای هوا هستیم، گفت: این احتمال وجود دارد که امسال، آهنگ افزایش دما خصوصا در دهه پایانی بهمن بیشتر از سال گذشته و حتی شرایط نرمال باشد و بهار زودرس رخ دهد.

وی ادامه داد: اگرچه در سنوات گذشته نیز گاهی شاهد وقوع بهار زودرس بوده‌ایم، اما این احتمال وجود دارد که امسال بهار زودرس، زودتر رخ دهد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: چنانچه تغییری در پیش بینی‌های هواشناسی رخ ندهد، حاکی از آن است که در اسفند ماه وضعیت دما تا حدودی تعدیل شود و نزدیک به شرایط نرمال باشد، اما اینکه در اسفند دوباره به سرمای زمستانی برگردیم تقریبا دور از انتظار است.

زورآوند احتمال وقوع بهار زودرس از اواخر بهمن ماه را صرفا محدود به کرمانشاه ندانست و عنوان کرد: احتمال وقوع بهار زودرس در تمام کشور وجود دارد و حتی در استان‌هایی که در عرض‌های شمالی‌تر قرار دارند، احتمال تشدید آن وجود دارد.

وی از پیامدهای وقوع بهار زودرس نیز یاد کرد که می‌تواند فصل رویش و گلدهی گیاهان خصوصا محصولات باغی را جلو بیندازد و افزود: با توجه به این شرایط توصیه می شود کشاورزان و باغداران تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

 مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: از سوی دیگر وقوع بهار زودرس منجر به تسریع در روند آب شدن برف مناطق کوهستانی خواهد شد که این پدیده نیز مثبت نیست، زیرا برف مناطق کوهستانی باید به تدریج آب شود و زمینه تغذیه آبخوان‌ها را فراهم کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار