مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: امشب در جلسه ستاد بازآفرینی استان مصوب و مقرر شد که محله ماسور هم در کمیسیون ماده ۵ و هم ستاد بازآفرینی شهری، محله ماسور به محدود بافت‌های فرسوده شهر خرم‌آباد اضافه شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷ 03 February 2024

به گزارش تابناک لرستان، بهزاد شاکرمی شامگاه شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در راستای قانون جهش تولید مسکن بخشی از وظیفه تامین تولید مسکن در حوزه بافت‌های فرسوده است، اظهار کرد: در جلسه ستاد بازآفرینی امشب مصوب و مقرر شد که محله ماسور هم در کمیسیون ماده ۵ و هم ستاد بازآفرینی شهری، محله ماسور به عنوان بافت فرسوده شهری اضافه شد تا بتوانیم از مزایای بافت فرسوده برای توسعخ ماسور اضافه کنیم.

به گفته وی دریافت قیر رایگان برای آسفالت معابر از مزایای بافت فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: همچنین در این جلسه مصوب شد شهرداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی لرستان طرح و نقشه بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر‌های ازنا، پل‌دختر، الشتر و نورآباد را تهیه و مصوب کنند تا از مزایای بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

وی بیان کرد: در جلسه امشب همچنین شهرداری‌ها موظف شدند در صحن علنی شورا‌ها ۵۰ درصد تخفیف صدور پروانه برای محله‌های باز آفرینی شهری را مصوب و تعیین کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: در جلسه همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمانی استان موظف شد ۵۰ درصد تخفیف در صدور خدمات مهندسی با هدف بازآفرینی را در هیات مدیره نظام مهندسی مصوب و اجرا کند.

شاکرمی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۱ هکتار محله بافت فرسوده در استان داریم، اظهار کرد: ۳۵۰ هکتار بافت تاریخی، ۹۰۰ هکتار سکونت گاه غیر رسمی و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری داریم که امیدواریم بتوانیم با سیاست‌های تشویقی در یک بازه زمانی چند ساله این محله‌ها را بازآفرینی کنیم.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار