معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۰۰ سخنران متخصص در موضوع انتخابات به مساجد اعزام می‌شوند و برای بیش از ۱۶۰ هزار رای اولی هم برنامه ویژه جشن تکلیف سیاسی در مساجد منتخب برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 30 January 2024

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام امیرحسین احمدنیا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص اعلام ویژه برنامه‌های این مجموعه با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف با حضور بیش از 1000 مبلغ در سطح استان گفت: اعتکاف 1402 نسبت به سال گذشته با استقبال دوبرابری روبه‌رو شد، بیش از هزار مبلغ در مساجد استان به جهاد تبیین، سبک زندگی و خانواده، کودک و نوجوان در جمع معتکفین پرداختند.

وی ادامه داد: امسال 69 هزار و 285 معکتف داشتیم که 45 هزار و947 خانم و 23 هزار و 338 آقا داشتیم که رشدی 2.5 برابری به نسبت سال قبل داشت؛ همچنین 255 اعتکاف دانش‌آموزی با حضور9 هزار و 857 دختر و 11 هزار و 735 پسر داشتیم.

احمدنیا گفت: مراسم اعتکاف در برخی از مساجد با حضور مادران به همراه کودکان آنها وبا مربیان کودک و نوجوان نیز در کنار معتکفان حضور داشتند، همچنین بیش از 100 راوی دفاع مقدس مساجد در سطح استان در در مراسم اعتکاف به اجرا برنامه و راوی گری پرداختند که ازبرنامه های مابوده است .

حجت الاسلام احمدنیا در ادامه به تشریح ویژه برنامه های دهه فجر پرداخت و در این باره ادامه داد: طرح هر شب یک جشن و یک خدمت امید آفرین (آموزشی، قضایی و مشاوره‌ای، پزشکی و مشاوره‌ای، کمک معیشتی و....) و بیان حوادث انقلاب به صورت روزشمار در بین یا بعد از نمازها برگزار خواهد شد.

وی یادآورشد: اکران نمایشگاه مترویی و اتوبوسی و مسجدی و ون انتخاباتی برای ایجاد کافه گفتگو، تریبون آزاد و ... در مکان های پر تردد شهری و برگزاریی جشن تکلیف سیاسی برای رای اولی ها از جمله برنامه های ویژه انتخابات از سوی امور مساجد استان عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری اعتکاف بصیرتی با هدف تربیت کنشگر انتخابات ویژه ائمه جماعت که در این برنامه آیت الله علم الهدی، حجج الاسلام راجی، صالح پرور، ابویسانی، صابری تولایی، احمد رهدار در اردوگاه مازندران مشهد به مدت سه روز سخنرانی خواهند داشت.

وی به تولید ویژه برنامه تلویزیونی همسنگرهای مسجدی و پخش آن از شبکه افق و شبکه استانی اشاره کرد و گفت: وبینارهای مکرر در سامانه مسجدنا برای مخاطبان مسجدی، جلسات گفت‌وگوی انتخاباتی در مساجد و تولید کلیپ های پاسخ به شبهات از دیگر برنامه های این نهاد است.

حجت الاسلام احمدنیا به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: از اول آذرماه سال جاری قرارگاه نعمت حضور تشکیل شد که شامل کمیته‌های محتوایی، روابط عمومی و تبلیغات، رسانه، پشتیبانی، آموزش، پیشگیری و برخورد با تخلفات آغاز به کار کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی افزود: امسال همچنین تدوین کتابچه مجلس شایسته را هم داشتیم و در این کتابچه سیاست‌های کلی مجلس شورای اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری آورده شده است، ضمن اینکه بیش از 500 سخنران متخصص در موضوع انتخابات به مساجد اعزام می‌شوند.پ

وی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از 160 هزار رای اولی داریم و برنامه ویژه جشن تکلیف سیاسی را برای رای اولی‌ها در مساجد منتخب خواهیم داشت.از 13 تا 15 بهمن ماه اعتکاف بصیرتی ویژه مبلغان انتخابات خواهیم داشت و از حضور نماینده ولی فقیه در استان و دیگر کارشناسان مذهبی در حوزه انتخابات بهره‌مند خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار