استاندار آذربایجان غربی:
استاندار آذربایجان غربی گفت: برای رفع مشکلات، توسعه و رونق بازار فرش استان سند جامعی تدوین شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ 30 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمد صادق معتمدیان روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات قالی بافان آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز رقبایی در سطح جهان و منطقه داریم و همچنین نوسانات ارز، تحریم های ظالمانه و عوامل مختلف تاثیر گذاراست افزود: برای رفع مشکلات و ساماندهی بازار فروش و تولید قالی بافان و فرش بافان کمیته و کار گروهی تشکیل شده و مسائل را پیگیری نماید.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه گفت: با تدوین نقشه راه،همچنین بانک اطلاعاتی نیز ایجاد شده تا مشخص شود چه تعداد هنرمند شهری و روستایی فعالیت می کنند و همچنین چه تعداد در شهرک های صنعتی مشغول بکارند.

مقام عالی استان اظهار کرد: هر کدام از دستگاههای مربوطه از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث آموزش، ایجاد کارگاه و فروش فعالیت می کند و بقیه در بخش های دیگر و پراکندگی وجود دارد که بهتر است از جزیره ای عمل کردن پرهیز و کارگروهی تشکیل شود.

وی افزود: برای اینکه چشم انداز ما در ۱۰ سال آینده محقق شود در مرحله نخست باید به نیروی انسانی توجه شود که نیروی انسانی فعال در این بخش چقدر است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر افزایش ظرفیت مهارت افزایی گفت: مهارت افزایی و مهارت آموزی در شهرستان های خوی و میاندواب و در شهرستان هاییکه قطب تولید هستند گسترش و افزایش یابد.

وی با بیان اینکه همچنین مهارت افزایی در دبیرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای گسترش یابداظهارکرد: مهارت افزایی را از هنرستان شروع کنیم و همچنین در مرکز جامع علمی کاربردی هم نهادینه شود تا افراد پس از آن جذب بازار کار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار