مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: پنج مجوز سرمایه‌گذاری جدید توسط هیات سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران امسال در این استان صادر شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ 30 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،سعید ملااسماعیلی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: ارزش این مجوزها، ۵۳ میلیون و ۱۷۳ هزار دلار است که از نظر ارزشی نسبت به سال گذشته ۵۳ برابر افزایش داشته‌ است.

وی بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا، یک سرمایه‌گذار مقیم کشورهای حوزه دریای کارائیب (آمریکای میانه) به ارزش یک میلیون دلار در این استان جذب شده که این مهم نشان از ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی ایران برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی ادامه داد: همچنین یک مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۲۸ میلیون یورو در حوزه تجهیزات پزشکی از کشور سوئیس در استان مرکزی اخذ شد که با شیوع ویروس کرونا سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یافته است.

ملااسماعیلی افزود: در راستای تسهیل و تسریع امور سرمایه‌گذاری خارجی، سامانه SDI استان مرکزی با شناسایی بیش از ۱۵۰ لایه اطلاعات مکانی راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: ۲۵ عنوان فرصت سرمایه‌گذاری جدید با اطلاعات کامل و مطالعات امکان‌سنجی انجام شده با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیز در این استان آماده است.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته و از شمال به تهران و قزوین، از غرب به همدان، از جنوب به اصفهان و لرستان و از شرق به قم و اصفهان محدود است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار