رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۳۲ پروژه بخش کشاورزی استان با اعتبار بیش از ۲۳۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۵۹ نفر در استان افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 29 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی چاله چاله با اعلام این خبر گفت: این پروژه ها شامل ۱۶ پروژه در زیر بخش آب و خاک، سه پروژه باغبانی، ۱۰ پروژه تولیدات دامی و سه پروژه در زیر بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است.

 چاله چاله خاطرنشان کرد: برای ۱۶ پروژه آب و خاک ۲۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان هزینه شده که شامل ۲۲میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان اعتبار عمرانی و ۷۳۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آن هم سهم مجریان طرح ها است. اشتغالزایی پروژه های بخش آب و خاک نیز ۲۸۱نفر خواهد بود.

وی در تشریح پروژه های باغبانی قابل افتتاح نیز گفت: در زیر بخش باغبانی سه پروژه با اعتبار پنج میلیارد و ۴۵۰میلیون تومان افتتاح خواهد شد که ۸۱۰میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و بیش از چهار میلیارد و ۶۴۰ میلیون آن نیز سهم مجریان پروژه ها بوده که اشتغالزایی این طرح ها نیز چهار نفر خواهد بود.

چاله چاله در ادامه به پروژه های تولیدات دامی اشاره کرد و افزود : در بخش تولیدات دامی نیز ۱۰ پروژه با اعتبار ۶۶ میلیارد و ۸۲ میلیون تومان و اشتغالزایی ۳۴ نفر افتتاح خواهد شد که ۵۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان آن سهم مجریان طرح ها و ۱۴ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان آن نیز تسهیلات بانکی است.

 چاله چاله پروژه های صنایع تبدیلی را نیز شامل سه پروژه با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان معرفی کرد و افزود: از این میزان سرمایه گذاری ۱۳میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۱۲۵ میلیارد تومان سهم مجریان پروژه‌ها بوده که در این حوزه هم اشتغالزایی پروژه ها ۴۰ نفر خواهد بود.

وی در ادامه شعار سال وزارت جهاد کشاورزی در ایام الله دهه مبارکه فجر را «کشاورزی دانش بنیان، پشتوانه رشد تولید و امنیت غذایی» عنوان کرد و گفت: در شرایط تحریم ها وزارت جهاد کشاورزی با تکیه بر توان داخلی موفق شد در تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم خودکفایی را برای کشور به ارمغان آورد که این مهم موفقیت بزرگی در بحث امنیت غذایی کشور به حساب می آید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار