جریاناتی به صورت هدفمند در فضای مجازی مخصوصا در کانال های تلگرامی بی نام نشان در حال انتشار اخبار بی اعتبار از وضعیت مرزی ایران و پاکستان است که پیگیری های فارس حاکی از برقراری ثبات و آرامش در مرزها است.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ 18 January 2024

«استقرار جنگنده های پاکستان در مرزهای ایران» یا « انتقال ادوات و تجهیزات سپاه پاسداران به مرزهای پاکستان» و ... نمونه هایی از اخباری است که در برخی کانال های تلگرامی در حال انتشار است. انتشار این اخبار در فضای مجازی با پشتیبانی برخی رسانه های ضدانقلاب مانند اینترنشنال که به صورت غیر مستقیم در حال تثبیت گزاره مخدوش شدن روابط گرم ایران و پاکستان است در حال انجام است.

این در حالی است که پیگیری های خبرنگار فارس از مسوولان امنیتی کشور حاکی از برقراری آرامش کامل در مرزهای ایران و پاکستان است و هیچ تحرک خارج از عرفی مشاهده نمیشود.

ایران و پاکستان در دوره معاصر هیچ گاه وضعیت جنگی را تجربه نکردند. بعد از انقلاب نیز روابط ایران و پاکستان رفته رفته افزایش یافت به طوری که طی سالهای گذشته به صورت جدی رو به توسعه بوده و با انعقاد قراردهای اقتصادی زمینه تعاملات بیشتر مخصوصا در حوزه انرژی افزایش یافته است.

غلامی کارشناس حوزه رسانه ای در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: معمولا تلاش اصلی خبرسازی های جعلی در حوزه امنیتی ضربه جدی به فضای اقتصادی کشور است تا با ناآرام جلوه دادن امنیت کشور بازارهای ایران دچار شوک شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار