معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی گفت: پیشگیری و مقابله با سرقت یکی از مطالبات جدی مردم است که تحقق آن نیازمند اهتمام تمام دستگا‌ه‌ها است.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ 17 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، حسن ناهیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت استان، اظهار کرد: پیشگیری و مقابله با سرقت یکی از مطالبات جدی مردم است که تحقق آن نیازمند اهتمام تمام دستگا‌ه‌ها است.

وی گفت: سرقت پدیده شوم و از جمله جرائمی است که نه تنها ضرر مالی می‌رساند بلکه آسیب‌های روحی و روانی بسیاری به همراه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: اقدامات صورت گرفته نشانگر کنترل بیشتر و روند کاهشی میزان سرقت در استان است، اما لازم است با تلاش همگانی، سرقت، به حداقل میزان ممکن برسد و امنیت خاطر برای شهروندان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جرم سرقت نه تنها شخص مالباخته، بلکه به موازات آن امنیت و احساس امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند، تصریح کرد: آثار مخرب و زیانبار روحی و روانی سرقت از ارزش اموال سرقت شده بیشتر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی ضمن اشاره به اینکه بیشتر سرقت‌هایی که در استان اتفاق می‌افتد سرقت‌های خرد است، گفت: بیشتر سرقت‌های خرد در سطح استان نیز توسط افراد معتاد به مواد مخدر صورت می‌گیرد.

ناهیدی افزود: این امر باید با طرح جامع و برنامه ریزی اصولی و دقیق مورد توجه قرار بگیرد و مردم در جامعه امنیت را احساس کنند.

وی سرقت اموال و اماکن عمومی را مورد توجه قرار داد و گفت: سرقت اموال دولتی یا وسایل بهره برداری از تاسیسات عمومی، علاوه بر خسارت‌های مالی، موجب ایجاد خطرات و ضرر‌های جبران ناپذیری به دولت و مردم می‌شود.

ناهیدی تصریح کرد: از ظرفیت موجود دستگاه‌ها باید در راستای تجهیز و نصب دوربین‌های مدار بسته، ساماندهی محل خرید و فروش ضایعات، توانمندسازی، حرفه آموزی و ایجاد بستر‌های اشتغال برای افراد دارای سابقه سرقت، همچنین ارتقای امنیت محلات در پیشگیری از سرقت استفاده شود.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار