استاندار قم از ۱۰ برابر شدن اعزام های راهیان نور به عنوان نماد توجه خاص دولت در این استان برای رشد معنوی دانش آموزان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 17 January 2024

به گزارش تابناک قم، سید محمد آقامیری در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم، گفت: مسائل مرتبط به تربیت و پرورش و آموزش، مهمترین اولویت کاری‌ماست.

وی افزود: پیگیری تربیت و سرنوشت یک دانش آموز برای بنده از همه پروژه‌های مهم و اولویت دار استان از جمله منوریل و… مهمتر است. زیرا سرنوشت نسل نوپای کشور است که سرنوشت و آینده کشور ما را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای آموزش و پرورش استان لازم الاجرا است، گفت: باید مراقب دانش آموزان و حوزه آسیب‌های اجتماعی باشیم. همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری جدی و جهادی با آموزش و پرورش برای حل مشکلات هستند. قطعاً اگر در آینده دانشگاه و دانشجوی انقلابی و تمدن ساز می‌خواهیم باید پی ریزی آن را در مدارس دنبال کنیم.

آقامیری اظهار کرد: نباید اجازه بدهیم که یک دانش آموز به هر دلیلی محیط مدرسه را ترک کند. باید تلاش کنیم که آنان را در محیط تربیتی خود حفظ کنیم وبا استفاده از توان نیروهای نخبه و جهادی و استفاده از همه ظرفیت‌های علمی و فرهنگی و مشاوره‌ای در قم از رشد آسیب‌های اجتماعی در بین نسل جوان و نوجوان جلوگیری کنیم.

استاندار قم بیان کرد: یک طرح بزرگ تربیتی و پرورشی را در استان در دستور کار داریم که در آن فعالیت همه جانبه و برنامه ریزی شده آموزشی و پرورشی را از سن ۵ سال به بالا کلید بزنیم که در این راستا از همه ابزارهای لازم بهره می‌بریم ولی قطعاً همه این امور، فوق برنامه است و برنامه اصلی باید در شورای آموزش و پرورش دنبال شود.

وی از ۱۰ برابر شدن اعزام‌های راهیان نور به عنوان نماد توجه خاص دولت در استان قم برای رشد معنوی دانش آموزان، خبر داد و گفت: این رشد صرفاً در حوزه دانش آموزی بود و در عرصه دانشجویی نیز شاهد رشد اعزام‌های چند برابری خواهیم بود ولی باید توجه داشته باشیم که همه ما در این عرصه باید تلاشگر و کوشا باشیم.

وی از برگزاری جلسات مستمر و نظارت عالی بر اجرای مصوبات شورا و همچنین نظارت قرارگاهی در این حوزه، در آینده نزدیک خبر داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار