کد خبر: ۱۱۴۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ 16 January 2024

هما خوزستان

مینا فراز

خوزستان سرزمین نخل آفتاب این روزها میزبان نمایشگاهی‌است از جنس صنعت که با نفت عجین شده، نماد دیگری می شود برای خوزستان نان برد آن هم نفت و گاز است. چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، 24 تا 27 دی ماه با حضور 281 شرکت داخلی از 16 استان در محل دائمی نمایشگاه های اهواز در حال برگزار است.

صنعت نفت کشور در صادرات تولید محصولات نفتی در اقتصاد و پویایی آن، نقش مهم و حیاتی بر عهده دارد. رشد صنعت نفت طی سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده است به گونه‌ای که از بومی‌سازی محصولات مختلف گرفته تا تعمیر تجهیزات قطعات و دستگاه‌های مورد استفاده در چاه‌های نفت دکل‌های نفت میادین نفتی و گازی با کمک متخصصان داخلی و توان داخلی محقق شده است و نوید خوبی از حرکت و توسعه برای آینده را به همگان داده است.

متخصصان داخلی و نیروهای بومی شعار ما می‌توانیم را به خوبی صرف نموده و در صنعت نفت و گاز گامی محکم در حرکت چرخ اقتصاد کشور برداشته‌اند، اعتماد به نیروهای داخلی و توان مهندسان و استفاده از نظر کارشناسان و صاحب نظران در این زمینه باعث افزایش تولید و صادرات و همچنین افزایش اکتشافات شده است.

صنعت نفت شاهراه اساسی برای تکیه به دانش داخلی در کشور است تا وابستگی به خارج و شرکت‌های خارجی را به حداقل برساند، از ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز در صنعت حفاری چاه نفت اکتشافات بهره‌برداری صادرات سود خوبی عاید صنعت نفت شده است. نفت بخشی از هویت استان خوزستان است.

شرکت های دانش بنیان به حوزه های کاربردی و ساختاری صنعت نفت وارد شده و اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف این صنعت انجام داده‌اند. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: درهای نفت به روی شرکت های دانش بنیان و نوآور و با ایده های جدید باز شده است و با همکاری این شرکت ها نه تنها مُتضرر نشده این بلکه مُفتخر شده ایم که به تکنولوژی جدید دست پیدا کنیم و این شرکت ها را فعال تر کنیم.


به گفته دانشی برای امسال ۳۰ قرارداد پژوهشی، تحقیقاتی، فناوری و تولید بار تعریف کرده ایم که رقم این قرار دادها حدود ۱.۵ همت است و باید گفت که در بحث پژوهش سنگ تمام گذاشته ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار