رئیس ستاد انتخابات خوزستان بر ضرورت امیدآفرینی برای برگزاری انتخابات پرشور تاکید کرد و افزود: ابهامات مردمی در حوزه های مختلف پاسخگویی شود تا زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳ 16 January 2024

تابناک خوزستان: عبدالله افرازه شهاوند روز سه شنبه در یازدهمین نشست ستاد انتخابات خوزستان در سالن جلسات معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بر ضرورت اجرای برنامه ریزی های مربوط به حوزه انتخابات طبق جدول زمان بندی تاکید کرد و افزود: ۲ مانور برای ارزیابی آمادگی انتخابات برگزار می شود تا ضعف ها و کاستی های احتمالی مشخص و برای رفع آنها اقدام شود.

وی گفت: همه باید پای کار باشند هیچ قصوری برای انتخابات پذیرفتنی نیست؛ کمیته پشتیبانی باید به طور جدی پیگیر تمهیدات ماده ۱۳ قانون انتخابات باشد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان تاکید کرد: انتخابات حیثیت نظام است و هیچ مسئله ای در داخل و خارج ایران مهمتر از انتخابات نیست.

شهاوند با اشاره به امکان تغییر حوزه انتخابیه نامزدها اشاره و اظهارکرد: داوطلبان تا ۲۵ بهمن ماه فرصت دارند حوزه انتخاباتی خود را تغییر دهند تا روند قانونی در این خصوص طی شود.

وی با بیان اینکه ثبت تقاضای داوطلبان برای استفاده از ظرفیت صدا و سیما درحال انجام است افزود: برای رصد آخرین اقدامات، سفرهایی به شهرستان های مختلف انجام و ضمن رصد مشکلات و رفع آنها، راهکارهای مشارکت زا بررسی می شود.

شهاوند بیان کرد: کمیته پشتیبانی نسبت به امضای قرارداد یا تفاهم نامه با شرکت های بزرگ استان جهت تامین امکانات اقدام کند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به اینکه هنوز امکان جانمایی برخی شعب سیار فراهم است افزود: صندوق هایی برای فضاهای شلوغ از جمله پارک‌های پر تردد و خوابگاه ها در نظر گرفته خواهد شد.

وی اظهارکرد: اطلاع رسانی به افکار عمومی نسبت به اصل انتخابات در کل کشور با تمام ظرفیت باید ادامه یابد که به همین منظور باید برنامه های کاربردی در این خصوص برگزار و اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: علاوه بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها از فضای مجازی و کانال‌های ارتباطی نیز برای امید آفرینی جامعه استفاده شود.

شهاوند بیان کرد: دبیران تشکل های دانشجویی، اقشار مختلف، گروه های جهادی و تشکل های مردم نهاد، عملکرد دولت را در گروه های مختلف اطلاع‌رسانی کنند و ابهامات مردمی در حوزه های مختلف پاسخ گفته شود.

وی بر ضرورت رفع ابهام و تقویت امید در جامعه تاکید کرد و گفت: نمایشگاه هایی به مناسبت های مختلف برگزار و دستاوردهای دولت نشان داده شود تا مردم در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.

وی ادامه داد: نقاطی از استان که آنتن دهی ندارند مشخص شوند تا رفع مشکل شود؛ تا جایی که امکان پذیر است انتخابات آنلاین برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: الکترونیکی شدن انتخابات در آبادان به ترمیم ذهنیت منتقدان کمک می کند به شرطی که فرایند به صورت کامل سیستمی انجام شود.

معاون مدیر کل امور انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان نیز گفت: ۴۸ ساعت پس از اعلام تایید صلاحیت نامزدها در نیمه دیماه، مراتب به داوطلبان اعلام و در ۱۴ حوزه انتخاباتی فضای رقابتی خوبی ایجاد شده است.

شهروز صالحی افزود: برای ایجاد فضای رقابت در برخی حوزه ها نیاز است تعداد داوطلبان افزایش یابد که در این خصوص رایزنی هایی انجام شده است.

وی اظهارکرد: آموزش عوامل اجرایی به صورت منطقه ای و شهرستانی در حال اجراست، از ابتدای بهمن ماه نیز آموزش نمایندگان فرماندار آغاز می شود.

معاون مدیرکل امور انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان اظهارکرد: سرکشی رئیس ستاد انتخابات استان به حوزه های انتخابی به صورت هفتگی انجام، نظارت و کمبودها منعکس و در راستای رفع کاستی ها اقدام می شود.

صالحی گفت: قراردادی در راستای انعقاد تفاهم نامه ای که بین وزارت کشور با مخابرات بسته شد اتصال ۳۴ بخشداری فاقد فیبر نوری انجام شد.

وی بیان کرد: ۳۵۵۱ شعبه انتخابات در خوزستان جانمایی شده که با رشد ۱۲ درصدی نسبت به دوره های قبل همراه بوده است.

وی به رشد صندوق های سیار در مناطق سخت گذر استان اشاره کرد و گفت: برای چهار شهرستان خوزستان در قالب سه حوزه انتخابیه دزفول، دزپارت، ایذه و اندیکا درخواست بالگرد و شعبه سیار داده شده که نسبت به تامین آن اقدام خواهد شد.

پیمان جهانگیری مسوول کمیته پشتیبانی انتخابات خوزستان نیز گفت: چند شهر کم برخوردار خوزستان دسته بندی شدند که نیاز است شهر مُعینی در کنارشان باشد تا بتواند کاستی ها را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه تعداد شعب و نیازمندی های فرمانداران احصا شده که برای رفع آنها اقدام خواهد شد گفت: همه دستگاه ها مکلفند امکانات خود را در اختیار فرمانداران قرار دهند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان نیز گفت: کارت خبرنگاری برای خبرنگاران در حال طراحی است تا برای انعکاس اخبار روز انتخابات مشکلی نباشد.

امیر طرفیانی با بیان اینکه پویش عکاسی نیز راه اندازی خواهد شد گفت: در راستای امیدآفرینی نیز اقداماتی در حال اجراست تا انتخاباتی پرشور برگزار شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار