رئیس اداره دامپزشکی آشتیان از کشف و معدوم سازی 91 کیلوگرم فرآورده گوشتی غیر بهداشتی طی بازدیدهای بهداشتی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ 15 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی، وحید رحمتی گفت: بیش از یک میلیون 145 هزار و 9 قطعه جوجه ریزی از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان انجام شده که این حجم از جوجه ریزی مربوط به جوجه‌های گوشتی، تخمگذار و پولت تخمگذار می‌باشد.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 141 هزار و 609 راس دام سبک و سنگین در این شهرستان واکسن انواع بیماری‌های دامی و مشترک شامل تب برفکی، آبله، تب مالت، لمپی اسکین و ppr را دریافت کرده‌اند.

رحمتی ادامه داد: 238 مورد پایش برای تست سل و بروسلوز نیز در دامهای سنگین شهرستان آشتیان انجام شده که خوشبختانه در این مدت مورد رآکتور مثبتی مشاهده نشده است.

رییس اداره دامپزشکی آشتیان ادامه داد: در این مدت همکاران ما در دامپزشکی این شهرستان بیش از ۲هزار 54 مورد نظارت و بازدید از واحدهای تحت نظارت شهرستان شامل کشتارگاه، مراکز عرضه و بسته بندی فرآورده های دامی، کارخانه های تولید خوراک دام و رستوران‌ها انجام داده‌اند که در این بازدیدها 91 کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین بازرسی‌های بهداشتی بر کشتار و استحصال یک هزار و 25 راس دام سبک و سنگین در این مدت انجام گرفته است.

4561/ی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار