رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی کرمانشاه خبر داد؛
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در سال جاری ١۶٣ لاشه انواع دام در کشتارگاه‌های کرمانشاه %بط و معدوم سازی شدند.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 14 January 2024

رامین سمیعیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ٢٠ دی ماه ١٧ لاشه بز، ٣٨ لاشه گاو و گوساله و ١٣۵ لاشه گوسفندی در کشتارگاه‌ها ضبط شد.

وی افزود: این لاشه‌ها در کشتارگاه‌ها بعد از ذبح غیرقابل مصرف شناسایی شده و به بازار عرضه نشده و معدوم سازی شدند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دام‌ها بیماری‌های مختلفی از جمله انواع بیماری‌های انگلی، میکروبی، سل و برخی نیز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را دارا بودند.

وی گفت: در کشتارگاه‌ها کوره لاشه سوز وجود دارد که باید تمامی لاشه‌های دارای بیماری خطرناک به این کوره‌ها منتقل شوند و برخی که بیماری‌های خطرناک نداشتند تبدیل به «پودر گوشت» شدعذن در صنعت خوراک دام و طیور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: وجود بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام یکی از دلایلی است که بر عدم خرید دام‌های غیرمجاز تاکید می‌کنیم.

وی ابراز کرد: باید تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری، محیط زیست، فرمانداری و دیگر دستگاه‌ها با یک همت جمعی مانع کشتار و فروش دام‌های غیرمجاز شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار