کد خبر: ۱۱۴۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 12 January 2024

مسابقات کشتی آزاد رنکینگ جهانی شب گذشته در کرواسی به پایان رسید تا تکلیف یک وزن برای المپیک پاریس مشخص شود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم طبق تعریف چرخه انتخابی، امیرحسین زارع موفق شد در فینال امیررضا معصومی را شکست داده و صاحب دوبنده ملی برای المپیک شود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم اما شرایط بسیار متفاوت است‌. باتوجه به اینکه در این وزن سهمیه المپیک کسب نشده کادر فنی چند رویداد و تورنمنت را برای انتخاب کشتی‌گیر اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا(کسب سهمیه المپیک) و بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس در نظر گرفته است.

کامران قاسم‌پور و امیرعلی آذرپیرا ۲ کشتی‌گیر ۹۷ کیلوگرم بودند که راهی زاگرب شدند البته قاسم‌پور بعد از یکسال دوری وارد میدان شد و با تغییر وزن توانست مدال برنز را کسب کند اما امیرعلی آذرپیرا با درخشش در این رویداد علاوه بر شکست کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک توانست مدال طلا بگیرد تا همچنان شانس برای حضور در ادامه چرخه داشته باشد.

طبق چرخه انتخابی، نفر اول قهرمانی کشور اولین گزینه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و یا گزینشی المپیک خواهد بود. نفر دوم و نفرات سوم مشترک، با توجه به عملکرد فنی و شرایط آمادگی، دومین گزینه برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و یا گزینشی المپیک خواهند بود.

در صورتی که کادر فنی به جمع بندی لازم در مورد نفرات مدنظر نرسید، کشتی‌گیران موارد 1 و 2 به یک تورنمنت بین‌المللی اعزام و فرد منتخب برای حضور در مسابقات ذکر شده با توجه به عملکرد فنی و نظر کادر فنی مشخص خواهد شد.

اگر دراین وزن کشتی گیر منتخب بتواند سهمیه المپیک را کسب کند و کشتی‌گیر اعزامی به قهرمانی آسیا صاحب مدال شود با توجه به سطح کیفی این مسابقات کادر فنی می‌تواند کشتی‌گیر اعزامی به مسابقات المپیک را انتخاب و یا نسبت به انجام یک تورنمنت و یا انتخابی اقدام کند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار