استاندارمرکزی:
استاندار مرکزی به شرایط حساس امسال در ابعاد جهانی و داخلی اشاره کرد و گفت: هر مسئولی، اگر می‌تواند کاری برای افزایش مشارکت انجام دهد ولی از آن غفلت کند از نظر شرعی، باید پاسخگو خون شهدا باشد.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 11 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،«فرزاد مخلص‌الائمه» روز پنجشنبه در همایش مشترک شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی، افزود:باید و ضروری است تا توجه همگان به ویژه عامه مردم به انتخابات جلب کرد و برای افزایش مشارکت باید نهایت تلاش صورت گیرد و بدون حمایت از جریان سیاسی و پرهیز از جانبداری نامزدها در دستور کار باشد.

وی با اشاره به اینکه نباید، متهم به جانب‌داری نامزدهای انتخاباتی شد، ادامه داد: به فرموده امام راحل، ما مکلف به حفظ جمهوری اسلامی هستیم و شرکت در انتخابات، نماد حضور در این صحنه مهم است.

مخلص‌الائمه به تجربه برگزارکنندگان انتخابات در استان اشاره کرد و افزود: همه فرمانداری‌ها و مراکز حوزه‌های انتخابیه در استان مجرب هستند و سابقه برگزاری انتخابات را دارند.

استاندار مرکزی به مطالبه مردم از شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: در اکثر مواردی که با مردم روبرو هستم،۷۰ درصد مطالبه مردمی از شهرداریها و در روستا نیز مطالبه از دهیاری‌ها است.

مخلص الائمه با اشاره به مهاجرت افراد شاخص از استان، تاکید کرد: باید برای جلوگیری از قطع ارتباط افرادی که از استان رفته‌اند، اقدام شود که در این راستا همایشی در تهران برگزار و عناصر مطرحی از استان در آن دعوت بودند.

وی به برندسازی اشاره کرد و افزود: در ابتدا اراک و ساوه و بعد سایر شهرها، پویش قدرتمند تشکیل دهند تا اولین استان در سطح کشور در معرفی شاخصه‌ای منطقه خود باشیم و هر شهری، عنوان اول را کسب و این موج در استان شکل گیرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه، توسعه سیمای فرهنگی شهرها از وظایف شهرداری است، ادامه داد: برخی شهرها فاقد سیمای فرهنگی هستند و تعدادی از شهرهای استان ظاهری سرد و خاکستری دارند که نشان می‌دهد از ظرفیت بصری استفاه نشده است.

مخلص‌الائمه درباره عوارض آلایندگی نیز تاکید کرد و افزود: حفاظت محیط زیست استان، واحدهای آلاینده را شناسایی و معرفی کند و امور مالیاتی هم عوارض را دریافت و شهرداری‌ها هم در حوزه حمل و نقل و فضای سبز هزینه کنند.

وی درباره اقدامات دولت سیزدهم در بخش اقدام ملی مسکن خاطرنشان کرد: باید هر ساله، یک میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شد اما هشت سال این تعداد واحد، ساخته نشد و نیز باید هرساله یک میلیون ۷۰۰ هزار خودرو تولید می‌شد اما محقق نشد و دولت سیزدهم گام‌های بلندی در این راستا برداشته است.

استاندار مرکزی گفت: در طرح مسکن مهر، یک‌هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در اراک ساخته شد و اکنون ۱۰ هزار واحد مسکونی در اراک درحال ساخت است و برای کمک به ساخت این تعداد، شهرداری‌ها با در نظر گرفتن تخفیف، به سرعت ساخت کمک کنند.

مخلص‌الائمه افزود: ۴۰ ابزار و نهاد نظارتی برای نظام مدیریت فعال است و باید تعامل مثبت ایجاد شود تا دستگاه‌های نظارتی بتوانند به نفع دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۳۴ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی در استان جذب شد که هشت درصد بیش از ۶ سال گذشته بود و نتیجه آن، تحرک در طرح‌های عمرانی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار