مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نقش بسزایی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کرده و به‌ عنوان حلقه‌های میانی قطعأ نقش آفرینی و مداخلات تاثیرگذاری داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ 11 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین حمید خسروی، اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه تشکل‌های مردم نهاد مصوب هیأت وزیران در شهریورماه ۱۳۹۵، کلیه متقاضیان و اشخاص حقیقی، تشکل ها و گروه‌های مردمی فعال بعنوان حلقه های میانی، می‌توانند پس از طی فرایندی نسبت به ثبت و اخذ مجوز سازمان مردم نهاد (NGO) از دستگاه‌های مربوطه اقدام کنند.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد به صورت غیرانتفاعی و برای اهداف غیر سیاسی و غیر تجاری تشکیل می‌شوند، این امر به تشکل‌هایی اطلاق می‌شود که توسط گروهی از اشخاص حقیقی به صورت داوطلبانه با رعایت مقررات مربوطه تأسیس شده و دارای اهداف غیرانتفاعی و غیرسیاسی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: موضوع فعالیت سازمان‌های مردم نهاد مشتمل بر یکی از موارد علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری، نیکوکاری و امور خیریه، بشردوستانه، امور زنان، آسیب دیدگان اجتماعی، حمایتی، بهداشت و درمان، توانبخشی، محیط‌زیست، عمران و آبادانی و نظایر آن است.

خسروی تاکید کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به آدرس www.moi.ir نسبت به ثبت سمن اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار