مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: کارگاه ساخت آداپتور برق و تصفیه آب چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد از قطعات مورد نیاز این بخش را در کشور تولید می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 10 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، فرشاد مقیمی امروز در حاشیه بازدید از واحد‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: کارگاه ساخت آداپتور برق و تصفیه آب این استان ۳۰ درصد قطعات مورد نیاز این بخش را در کشور تولید می‌کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: روند ساخت آداپتور برق و تصفیه آب با وجود شرایط محدود در این استان امیدوارکننده است و میزان تولید توسعه پیدا کرده و افزایش ظرفیت تولید نیز با تخصیص اعتبار و استفاده از سرمایه در گردش انجام می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۲۵ شهرک نیروگاهی مصوب در کشور، اضافه کرد: شهرک‌های نیروگاهی در چهار استان یزد، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است که در آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و پنل خورشیدی در این استان‌ها نصب می‌شود.

مقیمی عنوان کرد: این شهرک‌های نیروگاهی در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی و استقرار پنل‌های خورشیدی فعالیت دارند و برق تولیدی را در اختیار شبکه قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: علاوه بر ایجاد شهرک‌های نیروگاهی اختصاصی که در حال اجراست، ۹۲ شهرک به وسعت پنج هزار و ۲۰۰ هکتار در کشور وجود دارد که ظرفیت و چارچوب اولیه برای استقرار این واحد‌ها را دارند که به مجموعه وزارت نیرو معرفی شده و تاییده اولیه را گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: زمینه برای حضور یک سرمایه‌گذار در حوزه تجهیزات مخابراتی در چهارمحال و بختیاری فراهم شده و این شرکت در آینده‌ای نزدیک فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند و محصولات این شرکت قابلیت صادرات دارد.

وی به بازدید خود از واحد‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: واحد‌های توانمندی در این استان فعال شده است که نیاز به منابع مالی برای خرید تجهیزات و سرمایه در گردش دارند که تلاش می‌شود در این حوزه از این واحد‌ها حمایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار