مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از مکاتبه صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور با اداره کل اوقاف کرمانشاه برای تسریع در واگذاری چهار مکان تاریخی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸ 09 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا داریوش فرمانی، با اشاره به واگذاری تعدادی از اماکن و بناهای تاریخی استان به بخش خصوصی، اظهار کرد: صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور به منظور احیاء، مرمت و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی برنامه واگذاری آنها به بخش خصوصی را از چند سال قبل آغاز کرده است. 

وی افزود: این صندوق تاکنون در سطح استان کرمانشاه تعدادی از بناهای تاریخی همچون خانه سوری، خانه فیض مهدوی، خانه صارم الدوله و خانه رنده کش که در تملک میراث فرهنگی بوده اند را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه هنوز تعداد دیگری از اماکن و بناهای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار نشده، عنوان کرد: باتوجه با اینکه برخی از این بناها شرایط مطلوبی ندارند، صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور برنامه واگذاری آنها را در دستورکار قرار داده تا بخش خصوصی علاوه بر مرمت و نگهداری، از آنها بهره برداری کند و این اماکن پویایی خود را دوباره بدست بیاورند.

وی تصریح کرد: چهار مورد از این بناها که سابقا میراث فرهنگی برنامه های احیاء و مرمتی روی آنها اجرا کرده، وقفی هستند، بنابراین صندوق احیاء طی مکاتبه‌ای از اداره کل اوقاف استان خواسته تا برای واگذاری این بناها به بخش خصوصی همکاری داشته باشد.

فرمانی اضافه کرد: کاروانسرای ماهیدشت، کاروانسرای قصرشیرین، حمام حسن خان و دبیرستان کزازی چهار بنای تاریخی هستند که صندوق احیاء برنامه واگذاری آنها به بخش خصوصی را  در دستورکار قرار داده، اما باتوجه به اینکه وقفی هستند اداره کل  اوقاف و امور خیریه استان هم باید همکاری داشته باشد.

به گفته این مسئول، حمام حاج شهباز خان هم از جمله اماکن تاریخی وقفی استان است که سابقا واگذار شده و قرار بود به خانه خلاق صنایع دستی استان تبدیل شود، اما به دلایلی در حال حاضر با مشکلات حقوقی مواجه شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار