سرپرست پلیس راه کرمانشاه:
سرپرست پليس راه استان کرمانشاه گفت: تخطی از سرعت مطمئنه مهم‌ترين علت تصادفات در فصل زمستان سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ 09 January 2024

عبدالحسين زارع در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: رانندگی با عجله و شتاب و تخطی از سرعت مطمئنه به ويژه در جاده‌های لغزنده با سهم ۴۲ درصدی بيشترين تصادفات را به وجود آورده است.

وی افزود: تصادفات واژگونی با سهم ۵۸ درصدی با تأثير مستقيم اين علت به وقوع پيوسته که منجر به وارد آمدن صدمات و جراحات شديد به راننده و سرنشينان وسايل نقليه شده است.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: بعد از تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و عدم رعايت حق تقدم از ديگر علت‌های مهم تصادفات در فصل زمستان سال گذشته بوده که در مجموع اين چهار علت موجب وقوع ۸۵ درصد تصادفات گرديده است.

وی اضافه کرد: در ساعات ۱۶ تا ۲۰ با ۲۷ درصد، ۱۲ تا ۱۶ با ۲۶ درصد دارای فراوانی بالاتر و در روز پنج شنبه با ۱۷ درصد و چهارشنبه با ۱۶ درصد بيشترين تصادفات اتفاق افتاده است.

زارع يادآور شد: محورهای بزرگراهی با ۳۹ درصد، راه های فرعی و روستايی با ۳۲ درصد و جاده‌های اصلی با ۲۹ درصد محل وقوع سوانح بوده و تصادف وسايل نقليه با يکديگر با ۳۹ درصد پس از واژگونی تعداد بالاتری را شامل شده است.

سرپرست پليس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: رانندگی در فصل زمستان با رانندگی در شرايط عادی متفاوت بوده و توصيه می‌شود در زمان نامساعد بودن شرايط آب و هوايی از تردد غير ضروری در جاده‌های برون شهری خودداری کرده و در صورت اضطرار با رعايت مقررات و لحاظ نمودن الزامات زمستانی سفر خود را انجام دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار