نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از قطع سوخت مازوت در نیروگاه شازند حداکثر تا سه هفته آینده خبرداد.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ 08 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،«علی‌اکبر کریمی» اظهار کرد: در دیداری که با وزیر نفت صورت گرفت به رفتار تبعیض نسبت به مردم با اراک، روستا‌های منطقه و شازند در استفاده از سوخت مازوت اشاره شد.

وی ادامه داد: گلایه‌مندی که نیروگاه‌های استان تهران و مناطق دیگر از سوخت گاز استفاده می‌کنند، اما نیروگاه شازند مازوت می‌سوزاند، مطرح شد و به واقع این انصاف نیست که آلودگی در این سطح تنها گریبان مردم اراک را بگیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر نفت در این دیدار به این نکته پرداختند که در دیگر مناطق کشور نیز به حد ضرورت از سوخت مازوت استفاده می‌شود و وضعیت توزیع سوخت گاز و مازوت را که در کمیته‌ای سه جانبه با حضور وزرای نفت و نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی قرار می‌گیرد را تشریح کرد.

کریمی عنوان کرد: در ادامه تشریح وضعیت اراک به تعداد ۱۱۴ روز آلودگی این شهر اشاره شد و طبق گفته وزیر نفت، پیشنهاد توقف خط تولید سه واحد از نیروگاه که از سوخت مازوت استفاده می‌شود برای چند هفته باقی مانده از سال به وزارت نیرو و نیز قطع سوخت مازوت در هفته‌های آینده ارایه شد.

 
وی گفت: طبق قول‌های داده شده از سوی وزارت نیرو با توجه به گرمی هوا حداکثر تا سه هفته آینده استفاده از این سوخت حذف می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وزیر نفت همچنین به موضوع مهم فیلتراسیون و استفاده از سوخت ترکیبی در نیروگاه شازند به عنوان راهکار بلند مدت تاکید کرد که این مورد به عنوان پیشنهاد به وزارت نیرو ارایه شده است.

کریمی تاکید کرد: مطالبه هوای پاک مردم اراک با تمام توان پیگیری می‌شود و امید است که مجموع پیگیری‌ها و اقدامات، اثربخش واقع شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار