رئیس کل بازرسی لرستان گفت: در اولین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان که به ریاست رئیس دادگستری استان برگزار شد، مصوب شد چند کمیته در ذیل این ستاد تشکیل شود که یکی از این کمیته‌ها کمیته رصد مدیران است.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ 07 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، سعید رازانی امروز صبح در شورای اداری استان که در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اصلاحاتی که در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ماده ۱۷ به وجود آمده، اظهار کرد: در اولین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان که به ریاست رئیس دادگستری استان برگزار شد، مصوب شد چند کمیته در ذیل این ستاد تشکیل شود که یکی از این کمیته‌ها کمیته رصد مدیران است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری چهار راهبرد سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را در انتخابات مطرح کردند وظیفه ما این است که در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس کل بازرسی لرستان گفت: کمیته نظارت و رصد مدیران متشکل از بازرسی‌کل، معاون پیشگیری وقوع از جرم دادگستری، رئیس اطلاعات سپاه، مدیرکل اطلاعات استان، رئیس اطلاعات نیروی انتظامی و مسوول هیات بازرسی استانداری است.

رازانی با اشاره به اینکه ما امانت‌دار مردم هستیم و در دوران انتخابات وظیفه ما دو چندان خواهد شد، خاطرنشان کرد: مردم از ما انتظار دارد قانون را رعایت کنیم و زمینه را برای حضور حداکثری فراهم کنیم، یکی از عوامل این است که مردم بی‌طرفی مدیران را در انتخابات احساس کنند.

وی تاکید کرد: در ماده ۷۳ قانون انتخابات انجام هر گونه فعالیت و تبلیغات انتخاباتی در ساعات اداری همچنین هر گونه استفاده از جایگاه، عنوان، مقام و موقعیت سازمانی توسط کارکنان برای فعالیت و تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

رئیس کل بازرسی لرستان خاطرنشان کرد: ما باید مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنیم، اما بدان معنا نیست که در کنار نامزد‌ها باشیم یا به نفع آن‌ها صحبت کنیم..

رازانی با بیان اینکه استفاده از جایگاه و مقام اداری در حوزه تبلیغات انتخاباتی تخلف است و تعقیب اداری را هم به دنبال دارد، تاکید کرد: انتظار داریم مدیران و کارکنان ادارات به این موضوع توجه کنند که استفاده از امکانات و اموال دولتی در غیر از موارد مجاز ممنوع است و به جرم سوی استفاده از امکانات دولتی محکوم می‌شوند.

رازانی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۷۵ همه مدیران باید در طول ایام انتخابات و در ساعت و محیط اداری و غیر اداری بی طرفی کامل را حفظ کنند، عدم رعایت این مفاد جرم است.

وی گفت: هر گونه گزارش تخلف انتخاباتی مدیران در مواردی تذکر و در مواردی هم تشکیل پرونده تعقیب اداری و کیفری را به دنبال دارد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار