10 درصد بنا‌های ناپایدار کشور در استان اصفهان واقع است.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 04 January 2024

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید از بافت‌های ناپایدار در اصفهان گفت:استان اصفهان بالاترین سطح بافت فرسوده حاشیه‌ای و بافت فرسوده تاریخی و بیشترین بنا‌های ناپایدار را در کشور به میزان ۱۰ درصد از کل دارد.

محمد آئینی، به خانواده‌های ساکن در بنا‌های ناپایدار و بافت‌های فرسوده استان اصفهان توصیه کرد: با توجه به حمایت‌های خوب دولت و شهرداری‌ها برای نوسازی مسکن، از این فرصت استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض پروانه و تراکم ساخت، صدور پروانه در کوتاه‌ترین زمان (حداکثر سه ماه)، تسهیلات قرض الحسنه اسکان موقت (در کلانشهر اصفهان ۱۲۰ میلیون تومان) همچنین استفاده از تسهیلات بانکی ۵۵۰ میلیون تومانی نوسازی مشابه طرح نهضت ملی مسکن را از جمله این حمایت‌ها بیان کرد.

آئینی افزود: وام مرمت و مقام سازی در بافت تاریخی هم به ازای هر واحد ۳۲۰ میلیون تومان دراصفهان است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به بسته‌های شهرسازانه یا مشوق‌های کالبدی را دیگر طرح حمایتی نوسازی مسکن بیان و اعلام کرد: دو طبقه تراکم تشویقی، تبدیل طبقه همکف به واحد‌های تجاری، اداری یا خدماتی در محور اصلی بافت فرسوده، امکان استفاده از پارکینگ بدون سقف و جانمایی در اضافه برای پارکینگ از جمله این بسته هاست.

وی تأکید کرد: با توجه به اهداف دولت درخصوص شتاب دادن به نوسازی مسکن در کشور، بسته‌های شهرسازانه مداوم در حال تکمیل و زیاد شدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: همچنین در اجرای طرح کلید به کلید، ساکن در بافت فرسوده می‌تواند خانه اش را با خانه نوساز یا زمین متعلق به دولت معاوضه و ۴۰ درصد تخفیف بگیرد.

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین در سفر یک روزه خود به استان اصفهان، نشستی هم با شهرداران حدود ۸۰ شهر این استان درباره پیشرفت روند اجرای طرح‌های نوسازی و مرمت و مقاوم سازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناپایدار داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار