مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه:
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور ۵۳ درصد است که کرمانشاه با ۷۴ درصد رتبه نخست کشور را از لحاظ آمار مقاوم سازی مسکن روستایی دارد.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 04 January 2024

شمس‌الله خدادادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: ۱۱۸ هزار و ۷۸۰ واحد مسکن روستایی در استان کرمانشاه وجود دارد که تا کنون ۸۷ هزار و ۸۰۰ واحد آن مقاوم سازی شده است.

وی افزود: شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور ۵۳ درصد است که کرمانشاه با ۷۴ درصد رتبه نخست کشور را از لحاظ آمار مقاوم سازی مسکن روستایی دارد یعنی آمار کرمانشاه ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه تصریح کرد: ۳۱ هزار واحد باقی مانده است که طی برنامه هفت ساله تا سال ۱۴۱۰ نوسازی می‌شوند البته ممکن است پیش از زمان مقرر هم نوسازی این واحدها انجام شود.

وی ادامه داد: ۹ بانک عامل در استان کرمانشاه وجود دارد که این تسهیلات سه هزار و 500 ریالی را با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود پنج درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

خدادادی بیان کرد: سهمیه امسال استان کرمانشاه هفت هزار واحد است در صورتی که سهمیه سال گذشته سه هزار واحد بود این یعنی سال بسیار نوید بخشی را در استان کرمانشاه برای مقاوم سازی خواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: تا کنون یک هزار و 800 نفر تشکیل پرونده داده‌اند که می‌توانند بدون پیش پرداخت این وام را دریافت کنند البته وام به افرادی تعلق می‌گیرد که قبلا از این تسهیلات استفاده نکرده باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار