مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان گفت: دومین کنگره بانوان تاثیرگذار قصد دارد با شناسایی بانوان موفق و تصویر روشنی از الگوی سوم زن ارائه دهد و از این راه ظرفیت‌های علمی و اجرایی بانوان را در کشور ارتقا بخشد.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 03 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، زینب زاله پیش از ظهر امروز در کنگره بانوان تاثیرگذار کردستان که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا و روز زن در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مکتب اهل بیت این است که زن در مکتب اهل بیت یک موجود بدلی و در آرزوی مرد شدن نیست.

وی با تبریک روز میلاد حضرت فاطمه زهرا و تبریک روز زن و مادر، عنوان کرد: اینکه اسلام و انقلاب هویت واقعی به بانوان بخشید و زن در دیدگاه اسلام و انقلاب اسلامی از چنان جایگاه والایی برخوردار است بر کسی پوشیده نیست و پرداختن به آن در این مجال کوتاه نمی‌گنجند.

به گفته وی، زنان و بانوان ایران اسلامی با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا در طول تاریخ به ویژه در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم این نظام الهی نقش آفرینانی هستند که نمونه آنان را کمتر می‌توان یافت.

زاله تصریح کرد: معرفی چهره‌های فرهیخته و شناسایی بانوان تاثیرگذار به عنوان یک اصل بسیار مهم و نیازی ضروری مورد توجه قرار گرفت و برگزاری کنگره بانوان تاثیرگذار بر همین مبنا کلید خورد.

وی عنوان کرد: دومین کنگره بانوان تاثیرگذار با هدف شناسایی و معرفی بانوان الگو موثر در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود.

به گفته وی، در فراخوان این کنگره مهلت زمان ثبت‌نام تا 5 دی برای بانوان تاثیرگذار اعلام شد، اما با توجه به استقبال زیاد بانوان، این مدت را تا 13 دی ماه تمدید کردیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان تصریح کرد: دومین کنگره بانوان تاثیرگذار قصد دارد با شناسایی بانوان موفق و تصویر روشنی از الگوی سوم زن ارائه دهد و از این راه ظرفیت‌های علمی و اجرایی بانوان را در کشور ارتقا بخشد.

وی افزود: در دومین کنگره بانوان تاثیرگذار حوزه‌های ارزیابی تخصصی بانوان تاثیرگذار نسبت به دور اول افزایش یافت و هشت کارگروه تخصصی فرهنگ و هنر، تعلیم و اربیت، گفتمان و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علم وپژوهش و فناوری، سیاست گذاری و حکم رانی و ورزشی شکل گرفت.

وی بهبود فرایند شناسایی و معرفی بانوان تاثیرگذار در سطح ملی، استانی و محلی و همچنین نشان دادن توانایی‌های بانوان ایران اسلامی را در حوزه‌های مختلف از اهداف اصلی این کنگره عنوان کرد و افزود: معرفی بانوان نخبه بعنوان الگوی سوم زن و فراهم کردن ارتباط نخبگان، کارآفرینان و کنشگران از اهداف دیگر این جشنواره است.

وی تصریح کرد: در کنار استقبال بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی برای شرکت در این کنگره آنچه بسیار حائز اهمیت و قابل توجه بود مشارکت بالای عمومی بانوان در سطح استان و ثبت‌نام برای شرکت در این کنگره است که این مهم بیانگر وجود ظرفیت بسیار ارزشمند بانوانی است که با توجه به فعالیت‌های مختلف توانسته‌اند بر زندگی اطرافیان تاثیرگذار باشند.

زاله اضافه کرد: مردم‌محور بودن از ویژگی‌های بارز این کنگره است که قطعا مسئولیت متولیان برگزار کننده را برای کیفیت‌بخشی بیشتر به این کنگره در دوره‌های بعدی دوچندان خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد، برگزاری دومین کنگره بانوان تاثیرگذار بتواند بستری را برای تشکیل بانک اطلاعاتی از بانوان موثر استان فراهم تا بتوان از ظرفیت ارزشمند آنان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های حوزه بانوان استفاه کنیم.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار