برپایه آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، از روز چهارشنبه هفته جاری با گذر امواج تراز میانی جو، تا پایان هفته به طور متناوب در پاره ای مناطق بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید شاهد خواهیم بود
کد خبر: ۱۱۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 19 October 2015
پاداش ۷ میلیون ریالی برای آموزش سواد به اعضای خانواده
صدیقه مهدوی پیش از ظهر امروز (۲۶ مهر) در جلسه شورای سوادآموزی که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: مسئله سوادآموزی، مسئله ای است که خواندن، نوشتن و روخوانی قرآن فقط نیست بلکه آموزش مهارت های اولیه برای شهروندان نیز در این حوزه مهم است.
وی ادامه داد: کشورهای توسعه یافته به لحاظ منابع معدنی، گاز و نفت پیشرفته نیستند بلکه توانسته اند در بحث مهارت نیروی انسانی جهت دهی داشته تا این افراد بتوانند در زمینه های مختلف نقش بسزایی را داشته باشند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: سازمان سوادآموزی می خواهد به مراکز یادگیری محلی در این راستا کمک کند که این مراکز مدتی در ایران فعالیت داشتند و مجدد با تغییر سیاست ها تعطیل شدند ولی دوباره اجازه تأسیس گرفتند.
وی خاطر نشان کرد: بعد از اعلام مجوز تعداد این مراکز در سطح کشور 500 مورد اعلام شد که استان قزوین نیز در این خصوص اقدام کرد و 28 مرکز در نظر گرفتیم که ظرفیت خوبی است.
مهدوی با اشاره به بسته تشویقی برای سوادآموزی اظهار کرد: مصوبه هیئت دولت بسته تشویقی خوبی را در سطح کشور در نظر گرفته که مهمترین آن طرح خودآموز است که فرد به ازای آموزشی که به فرد بی سواد می دهد و مدرک قبولی که این فرد دریافت می کند حدود 700 هزار تومان دریافت می کند بنابراین افراد در خانواده خود می توانند این کار را انجام دهند.
وی اعلام کرد: این روش خودآموز، روش خوبی است که باید رسانه ملی در این خصوص کمک کرده و آن را تبلیغ کند و با توجه به اینکه ریشه کن کردن بی سوادی جزو سیاست های مسئولان نظام است بنابراین انتظار می رود که صدا و سیما در این خصوص فعالیت چشمگیرتری داشته باشد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: نکته دیگری که در این بین مهم است، این است که فرد پس از آموزش و سوادآموزی اگر تمرین نکند ممکن است دوباره به بی سوادی برگشت داشته باشد از این رو لازم است این آموزش ها را عمق بخشیم که در این راستا دو طرح خواندن با خانواده و کتاب و کتابخوانی کلید خورد تا فرد با نوشتن، تمرین و تکرار، عمق بخشی به مهارت خود داشته باشد.
وی تصریح کرد: مخاطب سوادآموزی ما افراد 10 تا 49 سال هستند و اگر سن فرد بیش از 49 سال باشد می تواند به صورت داوطلبانه در کلاس سوادآموزی شرکت کند ولی برای آموزش دهنده وجهی در نظر گرفته نمی شود.
مهدوی با اشاره به لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی برای شناسایی افراد بی سواد در جامعه گفت: برای استفاده از همه ظرفیت استان نیازمند این هستیم که جامعه هدف بی سواد و کم سواد از سوی دستگاه های شناسایی شوند که تاکنون فقط اداره کل زندان ها و بهزیستی این کار را انجام دادند و آمار مربوطه را برای ما ارسال کردند.
وی یادآور شد: بحث سوادآموزی باید در اولویت دستگاه ها باشد و در این خصوص حساسیت لازم را داشته باشند زیرا اگر فقر و جهل وجود داشته باشد باعث می شود خدمات مقامات استانی ابتر بماند و بالندگی خود را در سطح استان نداشته باشد.
***
آسمان قزوین تا دو روز آینده با جو پایدار همراه است
مریم بهروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برپایه آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، از روز چهارشنبه هفته جاری با گذر امواج تراز میانی جو، تا پایان هفته به طور متناوب در پاره ای مناطق بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید شاهد خواهیم بود.
به گفته وی، این در حالی است که برای شهرهای شمالی استان پدیده مه پیش بینی می شود.
این کارشناس هواشناسی خنک ترین شهر استان قزوین طی شبانه روز گذشته را شهرهای تاکستان، بویین زهرا، آوج و کوهین با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام و اظهارکرد: طی این مدت نیز شهرهای آبیک و رازمیان در رودبار الموت غربی با 18 درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین نقاط این استان گزارش شده است. 
بهروزی یادآور شد: طی همین مدت دمای شهر قزوین بین پنج تا 17 درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 
وضعیت جوی استان قزوین را 9 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند. 
***
بیش از 50 هزار بی‌سواد در استان قزوین وجود دارد
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: پس از مصوبه هیئت دولت که براساس آن افراد بی‌سواد را کسانی اعلام کرد که مدرکی پایین تر از مدرک سوم ابتدائی دارند، آمار بی‌سوادان استان قزوین به بیش از 50 هزار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین صدیقه مهدوی ظهر امروز در شورای نهضت سوادآموزی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مشکلات زیادی که در زمینه‌های مختلف احکام، خواندن و نوشتن، برطرف کردن مکشلات شرعی و شخصی وجود دارد توجه به نهضت سوادآموزی یکی از مواردی است که اهمیت آن بسیار احساس می‌شود و باید بتوانیم در زمینه کاهش پدیده بی‌سوادی اقدامات مختلف را انجام دهیم.

وی افزود: مراکز محلی از جمله مراکزی هستند که می‌توانند در زمینه افزایش سوادآموزی کمک شایانی را داشته باشند که امیدواریم با توجه به سیاست‌های جدید این حوزه این مهم عملیاتی شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: بر اساس سرشماری سال 90 در استان قزوین 48 هزار و 800 نفر بی‌سواد وجود دارد که در حال حاضر و قبل از مصوبه هیئت دولت این آمار به 32 هزار نفر رسیده است.

مهدوی خاطرنشان کرد: پس از مصوبه هیئت دولت که براساس آن افراد بی‌سواد را کسانی اعلام کرد که مدرکی پایین‌تر از مدرک سوم ابتدائی دارند آمار بی‌سوادان استان قزوین به 50 هزار نفر رسید.

وی بیان کرد: خوشبختانه هیئت دولت بسته‌های تشویقی بسیار مناسبی را برای افزایش سوادآموزی در کشور در نظر گرفته که از جمله مهم‌ترین آنها شامل طرح خودآموز می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به ویژگی‌های طرح خودآموز تصریح کرد: به وسیله این طرح هر فرد با سواد می‌تواند یکی از اعضای خانواده خود را آموزش دهد و در نهایت مبلغ 600 هزار تومان دریافت کند.
***

همیاران محرم پل ارتباطی نیروی انتظامی با عاشقان حسینی
سرهنگ امینی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان قزوین  استفاده از ظرفيت همياران محرم در ارتقاء امنيت را از برنامه‌هاي نیروی انتظامی در اين ايام دانست و گفت: همياران محرم، پل ارتباطي پليس با عزاداران حسيني خواهند بود.

سرهنگ امینی ضمن تاكيد بر تعامل همیاران محرم  با ماموران انتظامي از آنان خواست تا هرگونه موارد مشكوك را به پلیس گزارش كنند.

وی از مسئولان هیئات مذهبی خواست تا در مراسم های عزاداری و حرکت دستجات عزاداری توجه ویژه ای به کودکان داشته باشند و با سعه صدر و آرامش این حرکات عزاداری را مدیریت کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان قزوین:

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در این مراسم گفت: وظیفه مدیران هیات های مذهبی، ساماندهی و جهت دهی به حرکت های خودجوش مردمی است، با مدیریت مناسب می توان شاهد برگزاری مراسم  پرشور و شعور حسینی در سطح شهر باشیم.

حجت الاسلام علی نعمت الهی افزود: محرم امسال به دلیل حادثه منا حساس تر است، شاید دشمن بخواهد ضربه بزند، لذا دستگاه های اجرایی باید با مدیریت صحیح از وقوع هر حادثه ای پیشگیری کنند در این میان هیئات مذهبی نیز نقش بسزایی دارند.

 وی خاطرنشان کرد: دشمن با تمام توان خود به میدان آمده تا با تبلیغات سوء خود، جوانان ونوجوانان را به انحراف بکشاند، لذا با فرهنگ سازی مناسب باید در جهت خنثی سازی توطئه دشمنان اسلام گام های اساسی برداشته شود.
***

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار