سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: هم استانیان در صورت نیاز به سفر حتما قبل از شروع سفر از طریق سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۴۱ مرکز مدیریت راهور پلیس از وضعیت راه‌ها اطلاعات لازم را کسب کنند.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 31 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین عبدالحسین زارع اظهار کرد: باتوجه به برودت هوا که شرایط مه‌گرفتگی در جاده‌ها را فراهم کرده بیشتر جاده‌های استان مه‌گرفته شده‌ است.

وی افزود: بر اثر مه‌گرفتگی میدان دید به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، کاربران ترافیک دیده نمی‌شوند و احتمال تصادف افزایش پیدا کرده است.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: هم‌استانیان تا جایی که امکان دارد از تردد خودداری کنند و اگر چنانچه الزامی برای سفر وجود داشت تمامی جوانب ایمنی در رانندگی را لحاظ و با احتیاط رانندگی کرده و قبل از سفر از طریق سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۴۱ مرکز مدیریت راهور پلیس از وضعیت راه‌ها اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی عنوان کرد: هم‌استانیان قبل از شروع سفر حتما از سالم بودن عملکرد تمام چراغ‌ها، برف پاک کن و سیستم تهویه خودرو اطمینان کامل را کسب کنند.

این مقام مسئول گفت: توصیه‌ای که در این شرایط ما به رانندگان داریم این است که حتما از حس شنوایی خود بیشتر استفاده کنند، سرعت مطمئنه، افزایش فاصله طولی و عرضی، خودداری از تغییر مسیر، استفاده از چراغ مه‌شکن و نور پایین، جلوگیری از بخارگیری شیشه‌ها، خودداری کردن از سبقت، عدم توقف در بین راه‌ها و محل‌های نزدیک به جاده‌ را مورد توجه قرار دهند.

زارع ادامه داد: رانندگان برای اینکه از جاده خارج نشوند حتما به خط کنار جاده و خط وسط جاده دقت کنند و مهم‌ترین نکته‌ای که در شرایط مه‌گرفتگی باید به آن توجه کرد این است که در برخی مواقع توقف اضطراری پیش می‌آید و در این شرایط رانندگان حتما باید دور از مسیر تردد و در محل‌های ایمن توقف کنند.

وی بیان کرد: رانندگان در شرایطی که مجبور به توقف کنار جاده شدند باید حتما از علائم هشدار دهنده استاندارد مانند استوانه‌ها و چراغ‌های الکتریکی در جلو و عقب خودروهای خود استفاده کنند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در هوای مه آلود خطر جدی برای عابرین پیاده که در عرض و طول جاده حرکت می‌کنند به وجود می‌آورد، عابرین تا حد امکان از محل‌هایی تردد کنند که دارای امکانات زیرگذر و پل عابر پیاده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار