معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: بیش از ۶۸۷ میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال مشارکت‌های نقدی، غیر نقدی و خدماتی از ابتدای امسال تاکنون در بخش دولتی و موسسات خیریه جذب شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 25 December 2023

تابناک خوزستان: رستم کرد زنگنه افزود: مجموع کمک‌های جذب شده در بخش دولتی ۳۴۲میلیارد و ۶۹۰میلیون ریال و در بخش موسسات خیریه نیز ۳۴۵میلیارد و ۳۰۸میلیون ریال بوده است.

وی افزود: این در حال است که مبلغ جمع آوری شده در مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۱۷ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال در بخش دولتی و موسسات خیریه جذب بهزیستی خوزستان شده است.

کرد زنگنه افزود: این مشارکتها در قالب کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه، کمک به بهبود مشکلات معیشتی مددجویان، تعمیر و تامین مسکن مددجویان و معلولان تحت پوشش، خرید تجهیزات مورد نیاز مراکز و شیرخوارگاه بهزیستی و همچنین تامین کمک هزینه درمان به جامعه هدف اختصاص داده شد.

وی با اشاره به وظایف متعدد و متنوع بهزیستی نسبت به معلولان و مددجویان زیر پوشش بیان کرد: حمایت و همراهی مردم نیکوکار و خیرین در مشارکت‌های مردمی و استمرار آن نقش مهمی در ساماندهی اقشار آسیب پذیر دارد.

معاون مشارکت‌های اداره کل بهزیستی خوزستان ادامه داد: طرح در محضر ولی نعمتان نیز در راستای ایجاد همدلی و هم افزایی میان تشکل‌های فعال مردمی محلات از جمله گروه‌های جهادی، مساجد، موسسات و مراکز مثبت زندگی با هدف حل مشکلات و مسایل مددجویان ساکن محلات و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا شد.

وی افزود: برگزاری و اجرای پویش "همه حاضر" در ماه مهرو تهیه لوازم التحریردانش آموزان تحت پوشش استان نیز به منظور بهره مندی از ظرفیت مشارکت مردم، شرکت ها، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی نیز برگزار شد.

کرد زنگنه ادامه داد: شیوه‌های جلب مشارکت مردمی محدود به جمع آوری کمک‌های مالی نیست بلکه می تواند در قالب جذب ظرفیت‌های اجتماعی و ظرفیت سازی در جهت توانمندسازی و افزایش پیوندهای اجتماعی و بسیج تمامی منابع عنوان شود.

وی شناسایی الگوهای موفق در جلب مشارکت مردمی را بسیار تاثیر گذار عنوان کرد و افزود: قسمت عمده مشارکت‌های مردمی بهره‌مندی از مشارکت اشخاص شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی تحت عنوان مسئولیت‌های اجتماعی است که مکلفند درصدی از درآمد خود را صرف این امر کنند.

معاون مشارکت‌های بهزیستی گفت: به منظور رفاه حال خیرین و نیکوکاران دسترسی آسان تر ، واریز کمک‌های نقدی به شماره کارت مجازی ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۲۷۲۳۲۹۴ و یا از طریق کد دستوری #۲۲۲۵۰*۶۶۵۵* متصل به حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوزستان امکان پذیر است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار