کد خبر: ۱۱۴۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲ 25 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار کامل انتظامی مازندران در سوم دی ماه به این شرح است: 

--------------------------------------------

آزاد سازی اراضی کشاورزی در کلاردشت 

سردار حسینی، جانشین انتظامی استان مازندران از آزادسازی 65 هزار متر از اراضی کشاورزی به ارزشی بیش از 1000 میلیارد ریال خبر داد. 

سردار "سیدموسی حسینی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری پليس، عنوان داشت: در راستاي اجراي طرح هاي تشديد مبارزه با زمين خواري و جلوگیری از تصرف غير قانوني اراضي کشاورزی و کسب خبری مبنی بر تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی در شهرستان کلاردشت موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: با راه‌اندازي گشت مشترك با عوامل يگان حفاظت منابع طبيعي و ساير سازمان هاي مربوطه، ماموران موفق به شناسايي زمین های شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی و همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی در اقدامی عملیاتی دیوارکشی ها و بنا های احداث شده در این زمین ها تخریب شد.

سردار حسینی در ادامه تصریح کرد: در این عملیات 65 هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

این مقام انتظامی، ارزش زمین های رها سازی را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 1000 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: در این رابطه 8 پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شد.

جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

--------------------------------------------

دستگیری سارق و مالخر با کشف 5 فقره سرقت در نور 

فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری سارق و مالخر و کشف 5 فقره سرقت در شهرستان نور خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"احمد امینی" اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل ولوازم خودرو در سطح شهرستان نور، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور كار پلیس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان نور با همکاری اداره آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک سارق و مالخر را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملياتی غافلگيرانه وی را دستگير کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور بيان داشت: متهم ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شد اما با کشف اموال مسروقه روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به 5 فقره سرقت اعتراف كرد.

سرهنگ امینی با اشاره به این که در بازجوئی های تخصصی و پليسی از سارق ومالخردستگیر شده، مقداری لوازم یدکی خودروبه ارزش 20میلیاردریال نیز کشف گردید. تصریح کرد: متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

--------------------------------------------

کشف 4 دستگاه موتور قاچاق در بهشهر 

سرهنگ قلی پور، فرمانده انتظامی بهشهر از کشف 4 دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ده میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت قاچاق توسط افرادی در رستمکلا بهشهر ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموان انتظامی قرار گرفت.

وی، افزود: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی متهمان شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ قلی پور، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 4 دستگاه موتورسیکلت قاچاق که کارشناسان ارزش آن ها را بالغ بر ده میلیارد ریال برآورده کرده اند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به دستگیری 4 متهم و معرفی آنان به مرجع قضائی از شهروندان خواست: درصورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طريق مرکز فوريت های پليسی110 اطلاع رسانی کنند.

--------------------------------------------

دستگیری سارقان حرفه ای کابل های برق در" بابلسر" 

سرهنگ افضلی، فرمانده انتظامي بابلسر، گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی در حین گشت زنی، سارقان سابقه دار کابل های برق هنگام سرقت دستگیر و به 50 فقره سرقت اعتراف کردند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدجعفر افضلی" اظهار داشت: ماموران گشت یگان امداد و پلیس آگاهی این فرماندهی در هنگام گشت زنی تلفیقی متوجه سرقت سیم برق در قسمتی از شهر شدند.

وی افزود: سارقان که در حال سرقت سیم برق بوده با دیدن ماموران اقدام به فرار کردند که در ادامه با تعقیب، متهمان دستگیر و وسائط نقلیه آنها توقیف و ابزار آلات مجرمانه نظیر "قیچی کابل بر" نیز از متهمان کشف گردید.

فرمانده انتظامی بابلسر تصریح کرد: متهمان که سابقه دار و تحت تعقیب مراجع قضائی نیز بوده است، پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان در بازجوئی های فنی و پلیسی به 50 فقره سرقت از کابل های برق در سطح شهرهای " بابلسر و بابل و بهشهر "اعتراف کردند.

سرهنگ افضلی در پایان ضمن تشکر از اعتماد مردم به پلیس اظهار داشتند: چنین اقدام مجرمانه از سوی سارقان ضمن ایجاد خسارت به اموال دولتی و مردم باعث قطعی برق و نارضایتی شهروندان خواهد شد، لذا شایسته است شهروندان گرامی نسبت به تردد بی موقع و دیروقت شبانه ی افراد مشکوک حساس تر بوده و مراتب از طریق تلفن 110 به مرکز فوریت های پلیسی اعلام تا اقدامات لازم از سوی ماموران انجام پذیرد.

--------------------------------------------

کشف قرص و داروهای مخدر روانگردان در تنکابن 

سرهنگ دیلمی، فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از کشف بیش از 800 عدد انواع قرص و داروهای غیرمجاز مخدر و روانگردان در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پليس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فروش انواع قرص و داروهای غیر مجاز ،موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی و تشکیل تیم عملیاتی، ماموران پلیس  امنیت عمومی ، دو متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، خاطر نشان كرد: ماموران با همکاری نماینده اداره بهداشت و درمان این شهرستان، در بازرسی از محل فعاليت متهمان،بیش از 800 عدد انواع قرص های مخدر و روانگردان را کشف کردند.

سرهنگ دیلمی با بيان اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: داروهای مخدر عاملی مهم و مخاطره آمیز برای بهداشت و سلامت جوامع بشري است و مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است.

--------------------------------------------

کشف بیش از 3 کیلوگرم مواد مخدر تریاک در آمل 

سرهنگ کیانمهر ، سرپرست انتظامی شهرستان آمل از کشف بیش از 3 کیلوگرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پليس، سرهنگ "حسین کیانمهر" در تشريح اين خبر، گفت: در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط یک قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

سرپرست انتظامی شهرستان آمل افزود: ماموران پس از انجام تحقيقات پلیسی و بررسي های ميداني، موفق به شناسايي متهم شدند.

وی با اشاره به این که پس از هماهنگي‌هاي قضائي، طی یک عملیات ضربتی متهم در پلیس راه جاده هراز دستگیر شد، تصريح کرد: در بازرسی از خودروی این سوداگر مرگ بیش از 3کیلوگرم تریاک کشف و در این راستا یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

سرهنگ کیانمهر با بيان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: مبارزه با پديده شوم موادمخدر به عنوان مهمترین عامل فروپاشی خانواده ها و سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی، نیازمند همکاری همه جانبه مردم و نهادهای مسئول با نیروی انتظامی است.

--------------------------------------------

دستگيري 2 سارق متعلقات داخل خودرو در عباس آباد 

سرهنگ صفاری زاده ، فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد از دستگيري 2 سارق داخل خودرو و کشف 7 فقره سرقت و کشف مقاديري از اموال سرقتي، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" داود صفاری زاده "در تشريح اين خبر گفت: در پي اعلام چندين فقره سرقت داخل خودرو از مسافرين در سطح حوزه مراتب شناسايي و دستگيري سارقين در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وي در ادامه افزود: با تلاش همکاران در پلیس آگاهی 2 سارق شناسايي و دستگير شدند که پس از انتقال به کلانتري و انجام تحقيقات خاص پليسي به 7 فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد گفت: سارقین با پلاک جعلی برروی موتور اقدام به سرقت از داخل خودرو می کردند که پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ صفاری زاده در پایان از شهروندان خواست، ضمن مجهز نمودن وسائط نقلیه خود به تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت؛ در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند. 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار