کد خبر: ۱۱۴۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ 18 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 27/09/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

کشف میلیاردی طلای قاچاق در ساری 

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف101گرم طلای قاچاق از دو واحد صنفی به ارزش2 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان ساری، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "محمد محمدپور" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: مبارزه با اخلال گران نظام اقتصادي و ارزي در کشور يکي از راه‌هاي کنترلي بازار و بازدارنده فعاليت دلالان غيرمجاز مي‌باشد، به همين منظور مامورين اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس امنيت اقتصادي در پي خبر واصله از منابع مورد وثوق مبني بر اينکه در شهرستان ساري افرادي در امر خريد و فروش طلا و ارزغيرمجاز فعاليت گسترده دارند، پس از بررسي صحت و سقم گزارش موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان این پلیس و کارشناسان سازمان های صمت و استاندارد پس از بررسی موضوع، اعلام داشتند طی بازدید میدانی در نهایت از واحد صنفی به میزان101گرم طلای قاچاق کشف و ضبط و طبق نظر کارشناسان، ارزش کشفیات2میلیارد و500 میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در ادامه تصریح کرد: طلای مکشوفه، تحویل کارشناسان اداره صمت و برای دو متصدی واحد های صنفی، پرونده مقدماتی در این زمینه تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه پلیس برخورد قاطعانه با مجرمین اقتصادی را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است، یادآور شد: هموطنان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با شماره گیری سامانه 110 پلیس را در این مأموریت یاری کنند.

---------------------------------

دستگیری عاملان تیراندازی در شهرستان نوشهر 

سرهنگ علی اکبردرویشی فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از شناسایی و دستگیری عوامل تیر اندازی در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار خبر گزاری پليس سرهنگ “علی اکبردرویشی” در تشريح اين خبر گفت: در پی اعلام خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر درگیری و تیراندازی در یکی از محلات بخش مرکزی شهرستان، ماموران  بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

وی افزود: پس از حضور ماموران در محل، 3 نفر از عاملان این درگیری و تیراندازی که با یک خودروی سواری از محل  متواری شده بودند شناسایی شدند.

سرهنگ درویشی، تصریح کرد : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهمان را دستگیر و دربازرسی از مخفیگاه آنان 2 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف کردند  .

درویشی با بیان اینکه این متهمان در بازجویی اولیه به بزه ارتکابی اعتراف کرده اند ، یاد آور شد: یکی از این متهمان از اراذل و اوباش سابقه دار شهرستان بوده  و قبلا نیز به علت تیراندازی و ايجاد رعب و وحشت براي شهروندان دستگیر و روانه زندان شده بود .

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر  در پایان با اشاره به اینکه متهمان  پس از تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند گفت: پليس با تمام توان در راستاي تامين نظم و امنيت، ارتقاء احساس امنيت شهروندان تلاش می کند و انتظارمان از مردم همکاری های همه جانبه با ماموران است .

---------------------------------

کشف پوشاک قاچاق در شهرستان تنکابن 

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از کشف 390 عدد پوشاک زمستانی قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری سرهنگ "بهادر دیلمی" درباره اين خبر گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان در حین گشت زنی و بازدید از صنوف  در سطح حوزه استحفاظی به يک فروشگاه بزرگ عزیمت و مورد بازدید قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این فروشگاه 390 سوب پوشاک زمستانی قاچاق را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه 500 میلیون ریال برآورد شد، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ دیلمی خاطرنشان کرد: پليس این شهرستان در راستای تحقق شعار سال و کمک به اقتصاد کشور با سوداگران و اخلال گران نظم و امنيت اقتصادي قاطعانه مقابله می کند .

---------------------------------

سارق حرفه ای خودرو با 11فقره سرقت در دام پلیس بابل 

سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري سارق خودرو و تجهیزات داخل خودرو در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی و اعتراف متهم به 11 فقره سرقت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت یک خودرو وانت نیسان در شهرستان بابل ، بررسي موضوع جهت شناسايي و دستگيري سارق يا سارقا

ن به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

وي در ادامه گفت: با انجام تحقيقات تخصصی و میدانی کارآگاهان پلیس مشخص شد سارق با پرسه زنی در اطراف خودرو های پارک شده اقدام به شناسایی خودرو مورد نظر و سرقت خودرو یا اموال و تجهیزات آن می کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل افزود: با انجام اقدامات ویژه و با اشراف اطلاعاتی کارآگاهان پلیس سارق شناسايي و در عمليات ضربتي دستگير که در بازرسي از مخفيگاه متهم مقادير زیادی اموال سرقتي كشف شد.

وی تصريح کرد: متهم در تحقيقات تکمیلی پلیس به 9 فقره سرقت اموال و تجهیزات داخل خودرو و دو فقره سرقت خودرو و همچنین یک فقره سرقت مغازه اعتراف کرد.

سرهنگ داداش تبار با اعلام اين كه متهم دستگيرشده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد، از مردم خواست؛ هشدارها و توصیه هاي پليس را جهت پيشگيري از وقوع سرقت جدي بگيرند.

---------------------------------

کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در سوادکوه 

سرهنگ صدرا عبدی جانشین انتظامی شهرستان سوادکوه از كشف 2 تن چوب قاچاق درخت جنگلي در اين شهرستان خبر داد. 

سرهنگ صدرا عبدی در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: درپي كسب اخباري مبني بر فعاليت قاچاقچيان محصولات جنگلي در زمينه قاچاق چوب درخت جنگلي پيگيري موضوع در دستور كار ماموران پلیس آگاهی اين شهرستان قرار گرفت.

وي در ادامه افزود: پس از انجام تحقيقات در اين زمينه و اطمينان از صحت موضوع، با هماهنگي‌هاي لازم با مرجع قضائي و اداره منابع طبيعي، در يك ايست و بازرسي مقطعي و كنترل وسايل نقليه عبوري، خودروي مذكور را شناسايي کردند.

جانشین انتظامی شهرستان سوادکوه اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با استفاده از علائم هشدار دهنده اقدام به متوقف كردن دو خودرو كردند و پس از بازرسي از قسمت بار، مشخص شد اين وسایل نقليه حامل دو تن چوب قاچاق مي‌باشد.

سرهنگ عبدی با بیان اینکه در اين راستا  دو ‌نفر دستگير و پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، تصريح كرد: شهروندان هشدارها و آموزش‌هاي پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سريعاً با پليس110 در ميان بگذارند و پليس را در تامين امنيت جامعه ياري نمايند.

---------------------------------

دستگیری سارقان خودرو توسط پلیس نکا 

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از کشف خودروی مسروقه و دستگیری2 سارق خودرو در این شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ قاسم عزیزی با اعلام اين خبر افزود: ماموران گشت نامحسوس پلیس اگاهی این شهرستان در حین اجرای ماموریت به یک خودروی سواری پژو پارس مشکوک شدند .

وي تصريح کرد: ماموران پس از انجام استعلام و بررسی، خودروی مورد نظر را که دارای سابقه سرقت بود در اقدامی عملیاتی با همکاری یگان امداد متوقف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان نکا خاطرنشان کرد: سارق خودروی مورد نظر در این عملیات دستگیر و پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ عزیزی در پايان از شهروندان خواست: خودروهای خود را به وسايل و تجهیزات ایمنی ضد سرقت مجهز کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

---------------------------------

دستگیري سارقان موتور در" بهشهر" 

سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از شناسايي و دستگيري 3 سارق سابقه دار موتورسيکلت ، در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "علی اکبر قلی پور"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بیان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت موتورسيکلت در سطح شهرستان، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: در این راستا ماموران انتظامی با انجام اقدامات هوشمندانه پليسي، موفق شدند 3  سارق سابقه دار را در این ارتباط شناسايي و ضمن هماهنگي با مرجع قضايي در عملیاتی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر با اشاره به اعتراف متهمان به سرقت 13 دستگاه موتور سیکلت تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ  قلی پور در پايان با بيان اينکه در بسياري از موارد، سرقت هاي صورت گرفته به واسطه سهل انگاري مالکان وسايل نقليه صورت مي گيرد، به راکبان موتورسيکلت توصيه کرد: ضمن مجهز نمودن وسايط نقليه خود به تجهيزات بازدارنده و ضد سرقت، از رها کردن موتورسيکلت خود در معابر بدون رعایت ملاحظات ایمنی اکیداً خودداري کنند.

---------------------------------

كشف بيش از 3 كيلوگرم موادمخدر تریاک در بابل 

سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري يك قاچاقچي و کشف بیش از3 کیلو ترياك در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پليس، سرهنگ "علی دا

داش تبار" در تشريخ اين خبر اظهار داشت: در پي دريافت كسب خبري مبني بر فعاليت یک قاچاقچی موادمخدر در يكي از محلات شهرستان، بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل تصريح كرد: ماموران با هماهنگي مقام قضايي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از منزل مسكوني عامل توزيع كننده مواد مخدر، بیش از 3 کیلو گرم موادمخدر ترياك كشف كردند.

سرهنگ "علی داداش تبار" با اشاره به معرفي متهم به مرجع قضائي، خاطرنشان كرد: مبارزه با پديده شوم مواد مخدر به عنوان یکی از مهمترین عوامل فروپاشی خانواده‌ و سر منشأ اكثر ناهنجاری‌های اجتماعی بوده كه نیازمند همکاری همه جانبه مردم و نهادهای مسئول با مجموعه انتظامی مي باشد.

---------------------------------

سارق موتورسیکلت و اماکن خصوصی در دام پلیس گلوگاه 

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری 2 سارق موتورسیکلت و اماکن خصوصی و با10فقره اعتراف به سرقت در این شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس؛ سرهنگ" محمود کلوانی" در تشریح جزئیات این خبر بيان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت واماکن خصوصی در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری عاملان وقوع این سرقت ها در دستور کار ماموران  پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با راه اندازی گشت های محسوس و نامحسوس  وبررسی شیوه وشگرد مشترک در سرفت ها در یک  عملیات غافلگیرانه  2 سارق موتورسیکلت  را درمخفیگاهشان دستگیر کردند.

کلوانی در ادامه افزود: 2 سارق در این رابطه دستگیر که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل  وبه دادسرا معرفی شدند.

فرماندهی انتظامی شهرستان گلوگاه ضمن تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان و اخلال گران امنیت عمومی از شهروندان خواست ضمن تجهیز وسایل نقلیه خود به تجهیزات ایمنی و بازدارنده  در مجتمع های مسکونی در راستای ارتقاء احساس امنیت در جامعه با پلیس همکاری کنند و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله با شماره گیری 110 به پلیس اطلاع دهند.

---------------------------------

دستگیری سارق سیم کابل مخابراتی در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری یک نفر سارق سیم کابل مخابراتی سرقتی در عملیات ماموران کلانتری13 این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت سيم کابل مخابراتي در حوزه استحفاظی کلانتری 13، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت ها و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وي افزود: با بررسی های تخصصی و تحقیقات میدانی از محل وقوع سرقت ها، سارق که 1 نفر بود؛ شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در حین گشت زنی مشکوک و آن را متوقف و دستگیر شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ساری تصریح کرد: سارق در بازجویی های پلیسی به ارتکاب 9 فقره سرقت سیم کابل مخابرات  اعتراف کرد.

سرهنگ حسن زاده به اشاره به اموال مسروقه در رابطه با پرونده سارقان گفت: با دستور قضائی و صدور قرار مناسب، سارقان روانه زندان شدند. 

 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار