رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی گفت: بخش مهم رابطه مسکن، رابطه مسکن و انرژی است و حدود ۴۰ درصد از انرژی کشور در بخش ساختمان صرف می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ 15 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، غلامحسین حسینی، رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی درحاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان استان اظهار داشت: صنعت ساختمان یکی از صنایع پیشرو در کشور و به عنوان محرک‌های اصلی که می‌تواند به عنوان کشنده بخش زیادی صنایع در کشور باشد بسیار تاثیرگذار و مهم است.

وی گفت: اولین اثر مسکن و صنعت ساختمان در اقتصاد است به طوری که بین ۶ تا ۷ درصد تولید ناخالص داخلی و حدود ۳۰ د‌رصد سرمایه گذاری کشور مختص بخش مسکن است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی افزود: دومین اثر نیز در بخش مسکن اشتغال است که حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ شغل وابسته به مسکن وجود دارد و به محض اینکه موتور در کشور حرکت می‌کند این صنایع خود به خود فعال می‌شود و ۱۲ درصد اشتغال مستقیم کشور مربوط به صنعت ساختمان است.

حسینی تصریح کرد: بخش مهم رابطه مسکن، رابطه مسکن و انرژی است و حدود ۴۰ درصد از انرژی کشور در بخش ساختمان صرف می‌شود.

وی ادامه داد: باید به سمت صنعتی سازی حرکت کنیم، چون اکنون در برزخ بین صنعتی سازی و سنتی سازی قرار داریم و اگر به سمت صنعتی سازی حرکت کنیم بخش عظیمی از انرژی که صرف مسکن و صنعت می‌شود صرفه جویی خواهد شد.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سرعت ساخت و ساز در کشور پایین است و نه هنوز به استاندارد صنعتی سازی رسیدیم و نه هنوز از سنتی سازی عبور کردیم و لازمه آن این است که در سرعت ساخت و ساز بازنگری شود.

حسینی اظهار کرد: نیروی کار در صنعت ساختمان باید دیده شود و اگر نیروی کار صنعت ساختمان دیده شود بخش عظیمی از این اهداف که باید دنبال شود انجام خواهد شد.

وی افزود: همه ساله نمایشگاه صنعت ساختمان برگزار می‌شود و بسیاری از شرکت‌های معتبر سبب رونق سرعت ساختمان می‌شود و برخی از شرکت‌ها نیز همه ساله حضور دارند که هیچگونه درآمد جانبی از نمایشگاه ندارند، اما به دلیل هم افزایی و نشان دادن توان قدرت استان حضور پیدا می‌کنند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار