اولین دوره اردو راهیان پیشرفت با حضور دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم مازندرانی در مجتمع فرهنگی شهید رجایی فریدونکنار به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸ 15 December 2023

به گزارش تابناک مازندران، اولین دوره اردو راهیان پیشرفت با حضور دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم مازندرانی در مجتمع فرهنگی شهید رجایی فریدونکنار به کار خود پایان داد.

 

پایان اولین دوره اردوهای راهیان پیشرفت در مازندران  

در اختتامیه این اردو، مدیر کل کمیته امداد مازندران اظهار داشت: ۱۶ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد مازندران هستند که از این تعداد ۴ هزار دانش آموز در دوره دوم متوسطه در حال تحصیل هستند و از این تعداد بیش از هزار دانش‌آموز در رشته های فنی‌و‌حرفه ای و کاردانش در حال تحصیل هستند.

میثم معافی افزود: اردوی راهیان پیشرفت با همکاری موسسه فرهنگی آموزشی شتاب دهنده نمکدان بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد دارد، برای دانش‌آموزان متوسطه دوم که در هنرستان در حال تحصیل هستند برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه، این موسسه هدایت تحصیلی، پشتیبانی و معرفی به بازار کار بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموزان فنی‌و‌حرفه‌ای در کل کشور بر عهده دارد گفت: سهمیه استان مازندران سه مرحله است که در هر مرحله ۲۲۰ دانش‌آموز حضور دارند که دو دوره دانش‌آموزان دختر استان‌های مازندران، گلستان و گیلان و یک دوره دانش‌آموزان پسر در این اردوها شرکت می نمایند.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: دانش‌آموزان در این اردو از کلاس‌های خلاقیت، تقویت اعتماد به نفس، کار آفرینی، صنعت دیجیتال و سه بعدی، همچنین بازدید از مراکز و دانشگاه های فنی و حرفه‌ای، مراکز رشد و پارک علم و فن‌آوری و... بوده است.

وی برنامه‌های فرهنگی همچون زیارت و غبارروبی مزارشهدا، رونمایی از یادمان شهید گمنام، حضور دانش‌آموزان در سینما وعده‌های شبانه را برشمرد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران بیان داشت: مرحله دوم این اردو هفته آینده به میزبانی مازندران و حضور استان‌های گلستان و گیلان و همچنین مرحله آخر هم در دی ماه با حضور دانش‌آموزان پسر از استان‌های مازندران، گیلان و گلستان برگزار خواهد شد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار